Katten fryser, tröja?
Har varit ute med vårt nya tillskott en abessinier kattunge på tre och en halv månad några gånger i sele. Och det verkar som om han fryser. Han lixom skakar i hela kroppen. Är ju ganska så kallt ute nu och han har ju sån korthårig päls så jag funderar på att köpa en tröja till honom. Vad tror ni om den iden? Det är alltså för att han inte skall frysa och inte för att jag tycker det är kul att klä min katt. Mvh

Jag skulle rekommendera att vänta med att gå ut med honom tills han blir äldre. En kattunge har inte utvecklat sitt hull på samma sätt som en vuxen men vid äldre ålder kommer den få tjockare päls (vad jag läst). Vänta istället för att sätta kläder på katten. Jag väntade själv med att ta ut mina katter till sommartid då dem föddes nära vintertid och minus graderna för en kattunge är outhärdliga och nu går det mot kallare tider.
Håller med föregående talare. Vänta du med tills kattungen har växt till sig. Den får som sagt bättre päls när den har blivit äldre.
håller med jag med. men kan det inte vara så att han är rädd med?
#3 De undrar jag med för då brukar dom kunna skaka rätt bra.

Min skakar i hela kroppen emellan när det är mycket ljud utan för när hon sitter på balkongen så jag tror det beror på att hon är rädd, men samtiddigt för nyfiken för att gå in. Så jag tror att din skakar kan beror på att den är rädd.
skulle också tro att han är rädd, har en liten abypojke som är rädd av sig och han skakar också ute, skakar er katts svans? vår brukar darra i hela kroppen, och svansen rör sig som en skallerorm. har varit med ett fåtal gånger om att vår andra aby frusit, men då har det varit snö och minusgrader..
han skakar bara i kroppen men nu har han slutat skakat när han är ute på balkongen så han var nog bara rädd. skall inte köpa någon tröja. :)