Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 828 ggr
LindaKarlstrom
0

Fotograf på kattutställning.

Jag ska vara fotograf på en utställning om en månad och har nu massvis med frågor till er kattägare då jag aldrig fotat på utställning förut!

Vad brukar ni vilja ha för några foton? Någon speciell bakgrundfärg? Någon färg ni absolut inte vill ha? Och vad skulle vara er absoluta skräckupplevelse hos en fotograf på utställning? (så att jag försöker undvika det)

Och efter en fotografering brukar jag lägga upp fotona på min hemsida så att kunden sen får kolla i lugn och ro och välja ut foton. Tycker ni att det är bra att göra så?

Kan det vara någon idé att ta med dom här grejerna?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=1406333&target=_blank

MonicaLagerquist
0

Det som för mig är viktigast är att fotograferandet sker säkert.DVS sprita av bordet mellan katterna .Inga mjuka dynor eller filtar om inte katten har en egen med sig.Ett stängt utrymme gärna med lås så att ingen katt kan rymma.Används vippor så ska ingen katt tillåtas att bita i den.

Jätte bra om kunden i lugn och ro kan välja bilder hemifrån.

Stolt ägare till tre La permer

LindaKarlstrom
0

#1. Okej, tack för ditt svar! :) Då är det altså ingen idé att jag tar med min trä-brygga eftersom den inte går att sprita av.

LindaKarlstrom
0

upp med denna.

[Norrbysa]
0

#1 Märk väl att jag är oerfaren inom det här området, men jag blev nyfiken på din försiktighet.

Varför så försiktig? Vad kan hända?

Då syftar jag på "sprita av bordet mellan katterna" och "inte bita i vippor".

Ge mig kunskap. Kunskap är glädje! :-)

[Norrbysa]
0

Och till TS:
Jag skulle nog vilja ha foton som inte ser så "uppstolpade" ut. Det kanske bara är jag men jag gillar bilder där katter ser ut som katter och inte uppstoppade prydnader. Flört

Angående bakgrund och färger så tror jag på ljusa bakgrunder där katternas egna färger får komma fram starkast. Ingeting som "tar över" och ingenting som är murrigt och mörkt.

dara
0

#0 själv skulle jag uppsaktta en grå bakgrund, detta är en nyans som jag tycker passar till de flesta katterna, grå eller vit… sedan är det ju ljussättningen som jag anser vara allra viktigast för även om inte allt är perfekt kan man komma mycket långt med bra ljus och kamera.

#4 smitta kan sprida sig mellan katter om man inte spritar mellan varige katt och det kan vara så att en kan har med sig "basiller" denne är van vid men som ger tex allvarlig lunginflamation hos en katt som aldrig stött på dessa "basiller" tidigare. senast nu i umeå var det en katt som dog efter utställningen förmodligen eftersom någonting inte var renfort ordentligt från katten innan. inte så vanligt men det händer helt klart och det är därför man skall vara så försiktig.

LindaKarlstrom
0

#6. Grå och vit har jag tänkt ta med, och funderar ev. på en blå.

Håller med om att ljuset är väldigt viktigt! :)

[Norrbysa]
0

#6 Tack för svaret! Ojoj. Ja många katter lever ju en sån skyddad miljö så jag förstår att det kan bli sådär. Läskigt.

dara
0

#7 ok, jo och så om det skulle vara min katt så skulle jag vilja ha svart bakgrund, passar  ju inte till alla katter men jag tycker att det är så fint så skall man ta med många färger rekomenderar jag detta också…

#8 jo det är ju verkligen inte roligt om någonting sådant skulle hända och när man vet att möjligheten finns så är det ju lite dumt att tjansa