bygga klätterställning /sovplats till katter ?
finns det någon här inne som har byggt klätterställning/sovplats till sina katter? Kanske någon som har bra tips på hur man kan göra detta och endå ha ett fint hem (dvs slippa dessa tassmönstrade och tivolifärgade tyger).
Skulle gärna vilja bygga en klätterställning med sovplatser och klösmöjligheter och fastsatta leksaker som funkar både till iller och katt. Problemet ligger dock i att få i hop det hela utan att det skall bli alldelles för dyrt. Därför vore det kul att se eller läsa hur andra har gjort :)
/ Tia & åhdjuren :)
(vill ha nåt i stil med det på bilden fast i andra färger…)
Vi hade ett hemma byggt katträd som va helt klätt i fuskskin, några vändor extra runt klösdelen. Vet inte va du har för stil? Men förstår va du menar med tivoli

jag har ett klösträd som jag köpt på ellos som e beige.. väldigt fint för att vara köpt..
vill att botten skall vara så här.
eftersom att illrarna älskar tunnlar och sånt så vill jag ha som fyra lådor med en stor öppning i varje och mellan dessa fyra vill jag att det skall vara fyra rör som de kan leka i.
Ta med ritningen till ett byggvaruhus så kan ni spåna tillsammans och dom kan visa lite olika material… Dom brukar vara lite extra hjälpsamma när man är tjej också