Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 532 ggr
SallyB
0

Godmiddag 28 aug 2006

O-aooo Förvånad - här har vi just haft sensommarens häftigaste åskregn, med rejäla smällar och spöregn (såg nästan ut som hagel en stund). Såna här ggr är man glad att bo i väl åskskydadd lägenhet. Datorn blinkar inte ens.

Nu vet jag ju inte var blixten slog ner, men av smällarna att döma så var det ganska nära…

kristinah
0

Hu, jag tycker inte om åska men ändå bryr jag mig inte så mycket då jag bor i lägenhet med grannar på alla sidor av min egen lägenhet. Kan t.o.m. sitta ute på balkongen och titta på blixtarna. Då hör jag ju prat från de andra balkongerna och då känner jag mig inte ensam. Här spöregnade det alldeles nyss men slutade igen. Har just kommit in från en promenad med Joppe, han är så otroligt duktig på att gå i koppel. Snart har jag han går som en hund bortsett från då han ser en trollslända, då blir han en jägare som viftar så på svansen och är så ivrig att hela katten skakar så det känns i kopplet.

Pia
0

Oh ja, vi har också haft rejält med åska och blixtar, men jag tycker det är mysigt…:)

Annars så har det varit en lugn dag, lyckades få en massagetid nästa vecka (Axelsons elevbehandlingar, billigt som sjutton och riktigt bra de allra flesta gångerna. Men man måste vara ute i god tid när man bokar för tiderna går snabbt åt…), planterat lite växter (perfekt när det regnat så mycket!) och bjudit mamma på lunch med den överblivna maten efter gårdagens bjudning.

Titti
0

Blä, för åska. Igår kväll var jag och hämtade kläder hos mina föräldrar. Jag var ensam i bilen. Norrut började det bleka. Fy tusan. Trodde inte att jag skulle komma mig för att starta bilen och fara hem.

Idag var det en stadstripp för mig, när vi väntade på färjan så var det åskväder på gång igen.

Vimsan har blivit intresserad av vattenstrålen i handfatet. Trodde kanske att man skulle kunna ta fast vattnet. En dag så är det väl en blöt katt jag tar ur tvättstället. Oskyldig

Har hjälp Jr med läsläxan ikväll. Funderar på att gå och lägga mig. kl 06 i morse tyckte ju Vimsan att matte hade lust att leka.

Denna kommentar har tagits bort.