utställningsprepp ragdoll ? hjälp?
har som sagt en liten ragdoll som jag tänkt att ställa ut framöver och undrade om det är någon här inne som kan ge mig tipps på vad som skall göras, när det skall göras, vilka borstar och tillbehör som behövs och vilka shamp som passar ragdollen.
uppskattar hjälpen,
jag har en RAG n (brunmaskad) här är en liten bild till er alla på min lilla galenpanna

Söt!
Kan tyvärr inget om prep av långhåriga/ragdoll!

putt
Jag fick tips på "bästa" schampo- och balsamkombinationen till raggis i tisdags men jag minns bara hur flaskorna ser ut, inte namnen. 
Kollat rasringarna annars? Eller hör med uppfödaren, det tycker jag brukar vara det bästa.
Antistatspray så att pälsen inte blir elektrisk, funkar iaf väldigt bra på Maine Coon, vet dock ej hur det är med Ragdoll. Borde funka på dom också!! Tror att det står att det är för hundar på våran dock, men det är skitbra :)
Feromoner kan man spraya lite i buren och stryka lite på katten, det lugnar stressade katter, kan vara bra att ha första gången bara för att vara säker!

någa andra som kan något, skulle jättegärna ha lite namn på saker
http://www.welcome-to-anju.com/
Härifrån har jag köpt många bra produkter. Birgitta ger gärna råd också, hon är mycket kunnig i pälsvård. Jag har ju Perser och Exotic som jag ställer ut. Men jag vet inte hur man gör inför utställning med pälsen på en ragdoll.

Jag läste ett tips till birmor vad man kunde göra. De är ju väldigt lika varandra så man kan nog göra sama sak för ragdollar.
Om du vill ha fluffig päls på din katt ska du när du har badat henne kamma och föna håret framåt så blir det mycket mer volym :)

puttar med liten bild

#3 kommer du ihåg hur flaskorna såg ut får du jättegärna försöka förklara

Men guuud så korthårig han är! Hur gammal? Vill se fleeer bilder 
Jag har tyvärr inte riktigt koll på hur en utställningspreparerad ragdoll ska vara. Här kan du iaf läsa lite.
Pälsen ska vara silkig och ligga tätt intill kroppen. Den ska skikta sig när katten rör sig. Jag håller på och testar ett anju-schampo, Cachemere och tillhörande balsam, pälsen blir iaf vääääldigt silkig och mjuk av den.
Har katten örontofsar brukar man noppa den på ragdoll då de ska ha små runda öron. Puh, nu har jag djupöst min ringa kunskapskälla. ;)

Hon ser ut i pälsen som vår lilla skrutta. När var din tjej född? Minns bara att de var ganska jämngamla. Pim-Pim är född 071109.

hon är född 071107 så ja det var väldigt nära

hur går det med era kissar. mi blev just 6 mån men väger ynka 2.3 kilo. de senaser 5 dagarna har hon gått upp 4 g per dag alltså 20 g och jag tycker att detta är hur lite som hellst. men vet inte vad jag skall göra för hon kan ju äta allt hon vill (men är sparsmakad) och jag ger henne exter nutri col men det verka ju inte göra ett piss.
Jag har inte vägt min fröken, kom precis hem från en veckas frånvaro, men hon har haft ett tillväxt rejs och ligger garanterat över 2,5 kg nu.

shit… ja önskar att safir också hade det

Dara, tycker det låter som ganska lite för att vara en så pass storväxt ras som ragdoll! Ett foder med mer protein och mer fett skulle jag försöka med.
Edit: Å andra sidan kan hon ju vara en väldigt småväxt katt (hur är mamma och pappa t ex i storlek?) och hur är hullet och päls för övrigt, är ju sånt man ju också får titta på.
Vad äter hon för något nu?

hon äter royal canins babyct så maten är det nog ingenting fel på…vet inte riktigt hur stora förälrarna är men eftersom honorna kan väga som minst 3 kilo så kanske honbara blir liten… eller är seg växande

Så fiiin hon är :OP åh en Safir, det heter min hona åxå! Här e hon

#26 man tackar så hemskt mycket. du så snygg kisse du hade också
kompisen var hit idag och tog lite kort med en bättre kamera än min så sätter in lite SNYGGARE bilder på henne och anni i en ny tråd när jag får bilderna… kanske nästa vecka där i slutet någon gång. riktigt fina saker hon tog, speciellt om man jämför med vilken kvalitet bilder min kamera kan ta.
Jag vägde lilla dockan idag och hon låg på 2,53 kg. Hon äter Eukanuba, är iofs lite mer fett och protein i än RC.

Här står det utförligt om hur man preppar en Ragdoll inför utställning: