Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 644 ggr
Jenka
0

Godmorgon 22 Auguisti

Godmorgon!

Ny dag och nya yag :).. Idag ska iv vara i stallet med skolan, ska bli spännande och se vem jag får rida :D. Efter skolan ska jag nog bara ta det lungt. Brukade kasta dart på tisdagar men det har jag nu lagt av mig, på gott och ont.

Hoppas ni andra får en bra dag!

Titti
0

Godmorgon!

Idag blir det till att städa fönster här. Ledsen Vimsan har knuffat ner två blomkrukor (en Höstglöd och en Balsamin) för mig, så det ser bedrövligt ut på golvet. Fast det får vänta tills jag kommer hem från jobbet. Man kan ju skatta sig lycklig att man kör med plastkrukor.

Just nu så håller hon på och leker med en hopvikt matta - som jag varken får utlagd på något golv eller bortförd. Hon började köra race här vid 06 taget - en kvart före klockan ringde. Undrar vad man gör ha väckarklocka till.

Ska bli intressant och se hur hon reagerar på dammsugaren, Miran låg ju kvar på stolen när man dammsög. Diskmaskinen har Vimsan ju vant sig vid nu.

EddaM
0

Även jag skall städa idag är det tänkt, fyller år i morgon o då måste det ju vara rent o fint =) Sedan åker jag nog ut till min lilla häst jag med o borstar på henne en stund.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Pysseldag, och utanför fönstret har det vräkt ner, nästan så man trodde det haglade. Nu kikar solen fram lite.

Titti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick blomfönstret städat. Vimsan skötte sig exemplariskt när min mor var hit. Hon hoppade upp på sängen och låg och kikade på oss, medans jag demonstrerde vad man kan göra med ett fotoredigeringsprogram i datorn.

Sen tänkte jag ta ett nystan ur en låda, men det nystanet jag tänkte ta kändes så konstigt, lurvigt. Har ju inte så lurvigt garn i mina ägor. Fundersam

När min mor hade åkt tog jag fram dammsugaren - Ve och fasa!! Bäst att gömma sig under sängen. Så det var ingen höjdare direkt, men det var ju första gången som hon såg den.

Pia
0

Se där ligger man ju riktigt gott…:)

SallyB
0

Så mysigt Vimsan ser ut att ha det!

Appropå dammsuga: Skruttan här hemma betraktar dammsugaren med skräckblandad förtjusning - liksom matte gör ;) Så när man sätter igång dammsugaren så försvinner hon snabbt, men kikar fram med jämna mellanrum för att hålla koll på monstret, liksom. Moppen är desto roligare den kan man ju attackera (lite jobbigt bara när man halkar på det såphala golvet :0).

Min gamla husis var så cool och brydde sig inte alls, man kunde tom använda dammsugaren som borste och dammsuga henne (ja med låg effekt förstås).

Destany
0

Idag har jag vaxat min bil….

annars inte gjort så mycket tagit in tvätten o bäddat rent i sängen