Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 2058 ggr
Pia
0

Om till salu - omplacerings-annonser

I ett tidigt skede bestämdes att på Katter iFokus skall inga till salu/omplaceringar av katter-annonser förekomma, detsamma gäller till salu annonser av annat slag -

detta framgår av skrivreglerna i artikeln Trivsam samvaro, som alla nya medlemmar får information om i välkomstmeddelandet.

Emellanåt slinker det dock in sådana inlägg/annonser ändå. Vid sådana tillfällen informerar jag vanligen vederbörande om ovanstående via pm, samt tar bort annonserna/redigerar inläggen.

Det är möjligt att andra regler gäller på de andra djur/kattsajterna. Men här på Katter väljer vi att istället hänvisa till andra försäljningskanaler, på nätet såväl som utanför.

Jag inser att det är många känslor inblandade vid omplaceringar, men jag vill också be er respektera skrivreglerna och skicka ett pm till mig om detta innan inlägg görs. För allas skull. 

Lycka till med att hitta goda hem till de små liven!

Pia
0

Tänk även på att det inte är tillåtet att i inlägg göra reklam eller marknadsföra produkter utan sajtvärdens medgivande.

skrollan
0

Varför får man inte ha annonser som omplacering och till salu få finnsa med för ?

reddie
0

Kanske lite tokigt att ha en "hittekatts relaterat" grupp - eftersom där samlas det självklart massor med trådar om omplacering. Eller räknas de inte som annons? och i sånna fall vad är det som räknas till annons.
I några trådar vill medlemmar köpa kattungar och då blir det ju att de som har kattungar svarar och på så sätt "annonserar" man ju…
Tycker att det vore bra att få ha annonser här, i af om omplacering ¨å det finns många kattälskare som kan hjälpa till.

Erika91
0

Personligen tycker jag det är synd, för det kan ju vara många som kan hitta nya hem genom katter.ifokus, men man kan ju då gå till hittekatter.ifokus och annonsera, men reglerna är så här så då får man följa de helt enkelt, utan sura miner Flört

skrollan
0

Jag håller faktiskt lite med dig ketter_e_mitt_liv :)

reddie
0

Inga sura miner här inte. Men regler är till för att följas. Var och varannan tråd handlar ju om omplacering av katter…

Blir ju bara jobbigt för sajtvärden att rensa upp och plocka bort.

Pia
0

Anledningen till att annonser inte är tillåtna här är att det skall få vara ett rent diskussions- och informationsforum, det finns redan åtskilliga försäljningskanaler på nätet för husdjur.

Visst, det är en svår balansgång när folk efterfrågar katt t ex. Och alla omplaceringsannonser för hittekatter. Anledningen till att jag låtit de sistnämnda stå kvar är helt enkelt för att det varit ett behjärtansvärt ändamål. Dock kan man ju tycka att de som har möjlighet att hjälpa till är medvetna om att systersajten Hittekatter iFokus finns…

Vi får väl se om det blir ändringar framöver vad gäller den formen av omplaceringsannonser.

Pia
0

På förekommen anledning…

Pia
0

Påminner igen…

Pia
0

Påminner

Pia
0

Påminner!

Sasser
0

Ber så mkt om ursäkt. Min annons raderades på shetlandsponny iFokus med hänvisning hit. Men så är det väl. Synd när man kanske kunde hjälpt en katt med ett nytt liv istället för avlivning…

Puma77
0

#12 gå in på hittekatter i fokus, där kan du säkert hjälpa till.

//Pia

Maria
0

Sasser, det finns ingen tråd i Hittekatter i fokus från dig. Tipset fick du av flera.

Pia försöker bara reda ut skillnaderna mellan de olika "fokusen"

Hittekatter är fenomenala på att ordna till det för många katter så ge inte upp…

/Maria

Pia
0

På förekommen anledning.

Pia
0

Påminner ånyo.

Erika91
0

#12 Ja annonsera på hittekatter.ifokus!

Roger
0

Det är inte tillåtet att anonsera på hittekatter iFokus heller har jag bittert fått erfara!! :( Där är det bara "deras" katter som gäller alltså hittekatter och katter som kommit till katthem.

essut50
0

#18 Det är väl bra att någon tar hand om hittekatter…Omplaceringskatter har ju ett hem iallafall..Ni har ju andra kanaler att skriva till, t ex alla katthemshemsidor, blocket m.m

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ledin
0

jaså, lite trist att man inte får sätta ut här men jag tror vissligen att ska man sälja lr omplasera en katt så får man lättare napp på vanliga blocket lr annan annonsida här blir det väll en massa frågor o önödigt ingen som tar sig i kragen å köper tyvärr. Då finns ju hittekatter ifokus om man letar katt.

Pia
0

*putt*

Ledin
0

sen vill jag oxå säga att har man raskatt så brukar det finns andra forum för den rasen, där kan man sälja,omplaser osv.

*Puttis*

Bybo
0

Ops….Sorry. dessa regler missade jag…. Hm..Ja, förlåt en gång till……..

Bigless
0

Här och här är två bra relaterade sidor att annonsera på.