Godmorgon 21 Auguisti
Godmorgon!
Idagdrar skolan igång på 'riktigt'. Börjar med en ny kurs, psykologi, ska bli intressant att se vad det är för nån kurs :). Förutom skolan så kommer jag nog inte göra nåt speciellt. Kanske sova när jag kommer hem, var ett tag sen jag gick upp så här tidigt ;P
Hoppas ni får en bra dag!

Morsning!
Idag hade jag en sovmorgon (har inte sovit så bra senste nätterna). Känner mig trots det (el pga?) fortfarande dåsig. Missen sover alltid hela nätterna med mig (fast ibland väcker hon mig med högljudda krav på frukost).
Det är mulet här på HQ och det verkar som om det kommer att hålla i sig. Ska fortsätta med städning och en del (fortfarande eftersläpning där) pappersexercis. Framåt eftermiddag/kvällen ska jag ta en tur till posten, då jag har lite beställda böcker som ligger där. Ja, jag var ju faktiskt tvungen att nappa på ett bok-klubbserbjudande, man fick bl a en riktigt snygg väska som gåva iom medlemsskapet :) så jg är lite nyfiken om den är lika snygg i verkligheten (om den nu kommer med den här första sändningen, och om det fortfarande är den väska de annonserat om… Har nämligen hänt att dessa erbjudanden tar slut och så ersätts de med nåt mycket fulare eller helt annat än det man nappade på *sucka*)
Morsning.
En sjukling här. Vete tusan vad jag har för krämpor men jobba klarar jag inte av. Men det ska väl bli bättre tills i morgon. Hoppas jag.
Skickade morsan på jobb, går bra än så länge att göra det, tills hon går i pension. Har lite roligt åt min arbetsgivare idag - alla verkar ha tagit för givet att den här vikarierande lokalvårdaren ska bli kvar. Ingen har frågat mig ens, varken från färjan eller från lönekontoret. Kul, kul. Men dom har fått tag på en nu som ska avbyta mig. Tar en vecka i taget just nu.
Jr gick första skoldagen idag. Sitter och funderar vad som förväntas av mig - bonusmamman till en förstaklassist. 
Jag har oxå råkat ut för det, när man skickat efter ngn vara, så har företaget skickat ngt liknande, när den varan man har bestält tagit slut :(
Jag har då skickat tillbaka det!
Jag vill ha det jag har beställt och inget annat, så är det bara.
Har man då betalat för varan i fråga, då vill man ju ha den varan oxå, eller hur.
Hälsningar från/
Sessan1

Jenka, ja psykologi är säkert riktigt roligt om läraren är bra! Vår lärare på gymnasiet i psykologi/filosofi/religion var ingen höjdare direkt…
Sally, hur var väskan och vad beställde du för spännande böcker??
Titti, hoppas du fått en lugn dag och kryat på dig! Vimsan har säkert varit behjälplig…:)

Här har regnet öst ner och jag har suttit under tak på terrassen och fixat smycken, lätt livsfarligt egentligen, om någon katt skulle hoppa upp på bordet är risken ganska överhängande att hela "förmögenheten" åker ner under terrassen… Men det gick bra även denna gång:)
Nu sitter jag och grunnar på vad det skall bli för middag - vad kan man göra för gott med färska skärbönor egentligen…? Som går snabbt och enkelt…:)
Pia, ja vi får hoppas det. Läraren är helt ny på skolan, men hon verkar trevlig så förhoppningsvis kommer det vara en intressant kurs:)
Hej alla glada. Jag har varit på jobb idag. Hade en helt ny konsultläkare att jobba tillsammans med. Född Uppsalabo, jobbar och bor i Bergen och kommer till Åland för att konsultjobba. Vi hade tyvärr lite förutfattade meningar innan han kom men våra farhågor visade sig vara helt feeel. Han är bra, förklarar för patienterna vad han gör och för min del dikterar han tydligt att det går bra att skriva, visserligen dyker det upp norska ord lite här och där men än så länge så lite att jag förstår vad han menar. Dessutom har han otroligt fin handstil och det är ngt som är mycket ovanligt blad läkarna åtminstone här på Åland. M.a.o. har jag haft en bra dag. Gick hem och lämnade bilen på jobb så jag hoppas att det är uppehåll i morgon då jag skall gå på jobb (4 km)

Böckerna är hämtade och 'rätt' väska var med också :) se bif bild. Den ser kanske svart ut på bilden men är mörkbrun. Precis lagom storlek. Förutom väskan så fick jag en dvd med pilotavsnittet av Kalla fötter samt mina beställda böcker. Jag beställde (och fick) Damernas detektivbyrå samt Giraffens tårar, båda av Alexander McCall Smith. Hoppas de motsvarar förväntningarna. Sedan beställde jag boken Kvinnor som tänker för mycket - underrubrik: om destruktiva tankemönster och hur du tar dig ur dem - av Susan Nolen-Hoeksema. Eftersom jag definitivt tänker alldeles för mycket för mitt eget bästa, så hoppas jag den ska ge mig en del tips på hur man kan tänka lite mindre - kanske…

Snygg väskmodell, och ja lovar du kommer inte att bli besviken på den bok-serien, hur charmig som helst! Och Kalla fötter är ju balnd det bästa som någonsin gått på TV - mys!
Den där andra boken, ja den borde jag nog också läsa, fast jag har blvit oändligt mycket bättre på det hela iofs…:)