Smeknamn på katten
Hej. Min katt heter Lina. Lina brukar jag nästan bara säga om jag ropar på henne. Min katt har jättemånga smeknamn och hon lyssnar till dem allihop.Här kommer några stycken: gosingen, skrotan, snosan, knasen, tokan, busan, gladis, chokladnosen,gumman, lill-mini-skrot, lilleflickan, liten, bebisen, älsklingen, hjärtat mitt, regnkatten, snökatten, solkatten
Vad har ni för smeknamn på era katter? 

våran exotic kallas "tant " härhemma eller lilla flickan, hon lyssnar mer på det än hennes riktiga namn som är shakira. hon är inte så liten längre, blev 5 år nyligen.
vår huskatt som heter Griffin kallas lillknopp eller lillfis
våran skogkatt kallas bamsing men han heter ju bamse så det är ganska lika .
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#0 Oj det var många smeknamn det. Min husishona brukar jag kalla Allan, hah! Men det är för att det ser ut som att hon "Spelar Allan" ibland, sitter tokigt.. Ja om ni nu fattar vad jag menar med det uttrycket..
Min perser kallas väl lite allt möjligt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Mina huskatter heter Lukas och Moses. Oavsett vilket namn jag ropar så är det oftast Lukas som lystrar till båda namnen. Moses lyssnar inte så mycket, han pratar helst själv.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Mina katter heter Lucy och Dexter men jag brukar ropa Tjockis
och då kommer båda två springandes haha 
XOXO//Hua~
Jag brukar kalla Olle för pengen eller bäbis..min sambo kallar honom för adhd, min plastpappa kallar honom för skitkatt.
Fast när han har gjort något hyss så kallas han för Olof.
Jag har två katter Moritz och Lorentz. Eftersom namnen är ganska lika brukar båda komma när jag ropar.
Lorentz däremot brukar vi kalla för Bajman för han gör alltid sina behov i rabatten medan Moritz går på lådan. Ibland kallar vi honom klumpen för att han är otroligt klumpig när han ska hoppa upp någonstans.
Moritz kallar vi för rymmaren för att han alltid försöker med ALLT för att komma ut ur trädgården.
/Maria
Roliga smeknamn ni har allihop! Nån mer som har smeknamn på sina älsklingar?
Jag har ju tio katter så det blir ju rätt många smeknamn:)
Ett urval
Hubbe "The King" "Hubbelibubelibubli" "Hubbi"
Ragna-Rök "Rökis" "mattes prins"
Anastacia "Fia"
Cynklavia "Lille Skit"
Dica "Pirraowan" hon låter så
Drutten "mattes Bebis" "Bebis"
Elka "svarta katten"
Esmeralda "silverprinsessan"
Emsa -"temsa"
Leo -"bus"

Svea har : Sveis, Sveisen, pärlan, men mest av allt Princess ;).
de värsta är nog att hon lyssnar till namn F**KFace jag svär väldigt mkt när jag spelar tv spel ;P . ååh sa de jätte mkt förut, vilket har resulterat i när man säger de nu så kommer hon :( . Försöker att inte säga det här hemma, men det är svårt när man spelar
har bara extra namn på Sture o Mizzan dom heter stureburre o grisemizzan Mizzan är matters lilla gris dels så låter hon lite anorlunda när hon pratar å det gör hon mycket, Stureburre är för att det låter lite gulligt på honom men så säger jag Mizzan o Sture när jag ropar in dom.

Sverker har; Sverre, Sverre Rebell, bubben, gubben bla.

Puma kallar jag pumsan , pum , gumman . sötnos, tjockis ( för hon e så himla smal )
Zorro kallar jag Zorr , gubben , dampkatt..
Astrid - kattegojan, crazy eyes, lillan, mammas söt, mellan
Mollen - Molle (otroligt fantasilöst), stora
Zita - whiskas, alien, liten, lilla, dammtuss
Våra katter:
Solkullas Mumin (Norsk skogkatt) kallas Puman
Saginas Cherina (Norsk skogkatt) kallas China/Kina
Tequila (Bondis) kallas Kila
Maja (Bondis) kallas Majsan.
Alla reagerar på sina smeknamn

eller varför inte bara bli sådär mjuk i hjärnan som man blir när man pratar med bebisar också, och kalla dom Tatte-bebben… ^^ inget man ropar ifs, så jag tror inte dom bryr sig om det.. :p
På Gullan har jag Gullan xP
På mimmi har jag mimmi xP
och på pepsi har jag Pp.

haha, mina katter har många smeknamn ^^
Cossmopolitan - Cossie, moo, moshie, mau, älsklingen
kapten morgan - mooogan, morg, morgis, tigern, tjockis samt randig ^^

För närvarande heter min katt "Hundföda56".
Min första döpte jag till "Hundföda1", men rottweilern hemma är så jäkla hungrig av sig, så det har ju blivit några katter att inhandla under åren…
/Harry - kattälskare, som ni försår!

Min älsklingskatt heter Murre.Först blev det "kissen Murre" när barnbarnet hälsade på förra året. Nu kallar barnbarnet honom kissemurre 
lillegumman brukar jag säga till båda mina =D

Smilla kallas för Smillan, fisen, gumman, pluttis, fisen
Doris (vår bebiskatt) har vi redan börjat kalla Doran
Fisen e genomgående här hemma så alla kattungar kallas fisen, samt mammakatt, hund och barn:)
Vad roligt att läsa vad ni har för smeknamn på era älsklingar. Det skiftar mycket!! Kul med så många svar.