Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1001 ggr
Destany
0

Leksaker som katter tycker om

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit i Kristianstad o köpte där 2 nya leksaker till katterna.. En pinne med gummitråd där det hänger en mus o en pälsboll på pinne… Zorro o Puma e helt vansinniga i dessa Zorro lekte så mycket med den så han fick andningsbesvär…

Bild på dem o leksakerna

Destany
0

en på den ena leksaken

Destany
0

o på den andra

Destany
0

Ingen som har nån leksak?

Titti
0

Påminner om leksaken jag har. Har ett metspö med en guldfisk på.

Ska försöka ordna lite mera saker åt min kattunge. Det mest roliga den har hittat att leka med just nu så är ett ca 7 cm långt skal från en kabel.

Nystade ett hårt garnnystan åt den, så hårt jag bara kunde och satt fast änden ordentligt. Den verkar också vara rolig. Funderar på om jag ska sticka ihop några leksaker. Garn har jag ju en hel del.

När jag satt här och stickade på sockorna så var garnnystanet under sträng uppsikt. Snart leker den med dom nystanen också, vilket inte jag har något emot. Glad

Pia
0

Vilka toppenleksaker, Destany! Jag har något liknande till mina, men jag ransonerar leken för de blir som tokiga och så går de sönder i ett nafs..:)

Annars så är det starkt luktande kattmyntaråttor (aka snuskråttor) som alltid går hem. Jag brukar köpa just dessa speciella på kattutställningar, har inga hela hemma nu, så det får bli foto senare.

Andra leksaker någon?

Destany
0

#5 hehe jo dom små liven fattar inte när de ska sluta =)

Jag ransornerar oxå leken o när de inte ska leka med dem så ligger de i en byrålåda. e lite nervör eftersom det e gummiband lätt att få om halsen så de får inte leka själv med dem… o dessutom så går de isönder…

SallyB
0

Den här var väldigt poppis ett tag (den första leksaken lilla älsklingen kunde tänka sig att leka med på egen tass) - men nu är den inte alls rolig längre. Jag får väl gömma den några månader så kanske den uppskattas igen…

Edit: ja det är en sån där pipmus med elektroniskt ljudchip (glömde jag att skriva).

SallyB
0

Snuskråttor :P

Jag har sett att såna där virkade råttor med kattmynta är väldigt poppis bland katter, är det såna du menar, Pia?

Jag ska nog beställa en el par såna nån gång framöver.

Pia
0

Just dessa snuskråttor finns bara på utställningar, de är stickade av en kattdomare, så vitt jag vet. De luktar extra-extra starkt kan jag säga…:/ Och när man blötlägger dem så blir de som nya vad gäller "snusket"…:)

Siss
0

Alla skrammelmöss är populära här hemma, har också en liten mus på ett fiskespö, som katterna älskar.
Sen har jag fått en prydnadssak från en brevvän på Nya Zeeland, det är i form av en Kiwi-fågel men pälsen är ifrån en Possum, oj vad dom blir galna när jag låter dom leka med den en stund…
Då ser man verkligen rovdjuret i dom.

Annars brukar jag leka med en vattenpistol i duschen, Måns jagar strålen och hoppar högt upp på väggarna…
Den senaste leksaken är den roligaste för tillfället, och billigaste med för den delen, en pinne som jag drar i gräset, dom jagar den tills dom ligger med vidöppen mun och bäftarSkrattande, dom kommer på en gång om man rasslar med pinnen i gräset, ett bra sätt att få in domFlört.

kemikal
0

En sån pinne med pälsboll har jag också, den är mycket uppskattad. Lillan gillar pälsbollen, medan Kisse gillar den tomma änden av pinnen. Sprayar ibland bollen med lite kattmyntespray.

Engla
0

Mina katter gillar ett par möss, men det måste vara exakt de mössen för att dom ska leka med dem…De håller hur länge som helst! Finns att köpa i Nybro, tror jag. Men vi brukar få från ett katthemGlad.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis