Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 715 ggr
Pia
0

God kväll den 10 juni - oops augusti!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har det varit ännu en hetklibbig dag i Sthlm. I förmiddags flyttade knubbige, go'e Sture (han skall bli kompis med en bengal i samma färg:)… Tycker lite synd om Sigge som ännu går kvar här utan en brorsa att leka med, syrrorna kan ju vara lite mesiga så där…:)

Sedan åkte jag med mamma till Zetas trädgård i Kungens kurva och åt lunch samt shoppade lite trevliga trädgårdsattiraljer - lite bökigt att transportera hem på tåget, men det gick! Nu skall jag sätt ut dem ikväll, blir nog jättefint…:)

Köpte några små höstastrar också, att fylla ut den uttorkade och överblommade rabatten med. Fanns väldigt många stora, vackra blommor jag skulle vilja köpa, men det får bli en gång med bil det…

Ikväll är det andra delen på braiga australiensiska TV-serien "Love my way" - då skall jag bänka mig med en jättekopp te:)

En bra dag tycker jag det varit! Hur har ni haft det?

Hirit
0

Vädret har varit här ungefär som hos er i Stockholmstrakten,inte direkt klibbigt kanske,men rätt så behagligt. Har väl inte gjort så speciellt mycket,måste ta det lugnt. Men har röjt undan lite grejer ur förrådsutrymmen som man sällan ägnar en tanke och det åker iväg till soptippen i morgon eftermiddag. Det blev fulla släpkärran. Jag har ingen lust att åka in till staden när det är den här värmen,fast som utflykt till Jamtli eller Petersson-Berger kanske man kunde göra,det är trevligt.(

Mumman kom hem efter en veckas semester igår kväll.(katten alltså) Är helt övertygad om att hon har ett andra hem under sommaren.Numera är det ca. en vecka åt gången. Hade balkongdörren öppen,då jag helt plötsligt kände någon som strök sig mot mina ben………

Sessan1
0

Hallå där!

Jag var till sta`n en sväng och handlade lite småsaker bara.

Det  har varit varmt här oxå i närke. Gillar inte när det är alldeles  för varmt. La mig i hammocken sedan jag kom hem :) Katterna var i sin rastgård.

Måste ta det  lugnt ngn gång oxå.

Titti
0

Go'kväller

Få se om jag får sova inatt. Blir en spännande dag för mig i morgon.

Är ju inte 100% att vi får hem våran nya kelgris, men han som har dom just nu skulle försöka få in dom så att vi skulle kunna hämta. Ska hämta en bara, nuvarande (blivande f.d) husse vill inte skiljas från flera. Han har sexstycken fyrfotingar just nu i skrivandes stund.

Jenka
0

Idag har jag varit över hos pappa en sväng. Syrran fyllde år igår och skulle få en present. En mp3 spelare fick hon till sin stora förtjusning. Sen promenerade jag och mamma till Heron city och handlade på Willys där.

Hirit
0

#2 Hoppsan,det blev en liten missuppfattning… inte åker man till stan i den här värmen mer än nödvändigt. En del ärenden måste man helt enkelt uträtta ibland.Det är samma här,klart det känner på men man måste ibland när det är varmt också,men sedan bär det av fort hem som kattsingen. Nu har jag gått och dragit mig i flera dagar… men snart måste jag uträtta lite ärenden.

SallyB
0

#0 Pia - du har inte riktigt koll på hur fort tiden går va… Cool

Pia
0

Oh, hur menar du då, Sally? *som ett frågetecken*

Anne
0

10 juni? Inte.. 10 augusti?

Pia
0

Hm, ja ja, skall det vara så petigt så…;)