Sammanföra katt och hund
Jag skrev ett inlägg där jag skrev om min ena katt som ej trivs hos oss, nu är det så att han har hittat ett perfekt hem dit han flyttar om några veckor. Han skall bli utekatt och bo på landet tillsammans med sin syster och deras blivande husse som är en man utan djur barn och är ensammstående. Det kommer passa Enzo perfa :) Så nu till dillemmat. Då har vi en katt kvar och om vi känner han rätt kommer han nog att bli uttråkad om han bli ensam. Vi hade först tänkt skaffa en kattkompis till honom men funderar nu på att strunta i det och köpa en hund som kan hålla min katt sällskap. Vad tror ni om det? Skall försöka hitta en liten hund. Vet ni någon bra ras som är liten? Hur gör man när man sammaför katter och hundar? Vi hade en hund på besök idag och det gick faktiskt ganska bra. Visst katterna fräste och burrade upp sig men efter ett tag blev de mer nyfikna. Skall testa att låta hunden få komma på besök rätt ofta så katten vänjer sig. Är det ofta det inte fungerar att ha både katt och hund? Skriv jättegärna svar. Mvh Lisa

När vi skaffade våran hund var Trisse ca 7 år. det går jättebra. i början var han ju lite skeptisk såklart men han tog det väldigt bra. nu leker dom och är bra kompisar. Fast Olle är den enda hunden han accepterar! Men jag tror att det kommer gå bra för er, bara er katt får känna sig dom den dominanta! ;P
hehe aa o igår när en hund var på besök fick hunden verkligen känns att här är det minsan katten som hägrar :)