Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4866 ggr
Pia
0

Porslin med kattmotiv

Porslin med katter på är ju ännu en kattpryl som brukar vara ganska tacksamt att ge till kattfantaster…:) Förutom eländigt många muggar av olika sorter med katter på - försöker febrilt få dem att gå sönder så man får lite utrymme i köksskåpen… - så har jag några olika assietter med katter på. Och några små mjölk/gräddsnipor, som aldrig används… Skall se om jag kan få till några bilder på dem.

Har ni något kattporslin i era köksskåp? Några bilder? Några favoriter som betyder något särskilt för er?

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite svårt att se vad det är kanske. Men det ska föreställa ett dricksglas med en Ängelkatt (med både vingar och gloria) på.
Svårt då det gäller glas att få det bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Så har vi en katt modell större. Också ett dricksglas. Detta med Simba ur Lejonkungen. (barnfavorit här hemma)

Audiatur et altera pars

Pia
0

Oj så söta, Åsa:) Är det en lite gloria på kattglaset också?

Faxlin
0

Japp, det är en liten gloria på det. Vi vet väl alla vilka änglar vi har. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
0

Här fick jag då till ett par bilder på ett par tallrikar jag har med katt på. Först ut är en prydnadstallrik jag köpte i England, men den är målad av en fransk konstnär. Det här och många andra motiv hittar man även på bl a vykort ibland. Skrämmande nog så känner man sig emellanåt som serveringspersonalen på bilden…

Faxlin
0

haha, den var ju mysig ju. En sådan fast med illrar måste jag testa att gravera tror jag.

Audiatur et altera pars

Pia
0

Ja, vad coolt med en graverad glastallrik i sådan stil:)

Här kommer bild på en av de fyra assietter som var det enda positiva med en utställningsresa till Stavanger för en massa år sedan, 15 timmars enkel bilresa för en tvådagars utställning med draget cert på lördag f m… I närheten av utställningslokalen fanns dock Figgjo porslinsfabrik, där jag hittade dessa tallrikar. Konstigt nog så minns jag mest hur jobbig resan var när jag använder tallrikarna…:/

Faxlin
0

Hmm, kanske inte så roligt minne då. Men lite fräcka tallrikar.

Audiatur et altera pars

Pia
0

Fler som vill dela med sig av sitt katt-porslin?

Sessan1
0

Hej!  Här är min kattsamlig i bokhyllan Skrattande

/Sessan1

Sandra
0

ÅsaF - Har du gjort några fler fina gravyrer på sistone då? Vet att du visat en del på Ridsport men det va ju typ hundra år sen eller nåt =) Du gör så fina grejer tycker jag!

Pia
0

Vad gulligt, Sessan:)

Sessan1
0

Tack Pia Skrattande

Om ngn är riktigt skarpögd, så står det en räv där till vänster oxå :)

Kattsamlingen har utökats sedan jag tog bilden för ca 1 år sedan :)

kristinah
0

Det här ca 5 x 5 cm lilla porslinsfatet har jag haft ända sedan jag var liten "skitunge". Vem jag fått det av kommer jag faktiskt inte ihåg.

Pia
0

Sessan, då får du ta nytt foto ju…:)

Jättesött fat, kristinah!