Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 909 ggr
kaninsnobben78
0

KATTUTSTÄLING FÖR KATT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ  FINNS DET  UTSTÄLINGS FÖR BONDKATTER?

Dolleminas
0

Alla katter som inte har stamtavla kan ställas ut som huskatter, enda kraven är att de är vaccinerade, id-märkta och kastrerade om de är över 10 månader.

Kika gärna på www.sverak.se under utställningar finns mer info.

kaninsnobben78
0

OKEJ 

KAN MAN SÄLLA UT DENNA KATTEN.HAN ÄR KASTRERADE  HANE

kaninsnobben78
0

OKEJ! KAN MAN STÄLLA UT  DENNA KATTEN  HAN ÄR KASTRERDE  .HAN SEUT  SOM RASLAN BLUE JAG TRO ATT HAN ÄR  VACCINERADE.hAN ÄR 7ÅR SNART  8 ÅR TILL SOMMAR

SofiaJ
0

Ja, han kan stllas ut om du skaffar ett huskattsbevis, kastreringsintyg och vaccinationskort till honom. Sedan måste du gå med i en katt klubb med. Kolla på sveraks hemsida om hur du får tag på huskattsbeviset, resten kan din veterinr hjälpa dig med. På sveraks hemsida finns även info om nr kattuststllningarna är.

Imasy
0

man måste väl inte ha huskatts bevis för att ställa i sverige? det är väl först när man kommer till norge som det är krav på det?

nu har jag iof huskattsbevis på mina endå, bara för att jag kan ;)

men som andra redan har sagt, vaccinering (tänk på att det är nya vacc.regelr fr.o.m 1/7-08) id- märkning och kastrerings intyg, och medlem i en sverak anskuten kattklubb, sen så, är det bara att ställa uit :)

kaninsnobben78
0

Okej !!  tack för hjälpen  Skrattande

NaObie
0

#5 vad e d för nya regler?

Ledin
0

Jätte fin katt! Det du ska göra är att öronmärka killen med och gå med i en kattklubb är han vacc? annars ska du göra det med allså öron+vacc+kattklubb så ska det gå bra att ställ ut han. Ursöt va katten det tåls å säga ett par gg till :D

solfager
0

#7 katten ska årligen igen vaccineras eller så ska man ha ett intyg från vetrenären att vaccinet man använder skyddar längre än ett år. INtyget kan även skrivas in i kattens pass då behöver man inte papperet men måste ta med sig passet på alla utställningar.

kaninsnobben78
0

Tack! vet om gör det