i stallet eller inne?
Oj, oj, jag är i valet och kvalet…min Ludde han vill inte vara inne han vill ut. Han var ju tänkt som inne katt men trivs inte riktigt ska jag ta honom till stallet och låta honom bo bär och skaffa en ny inne katt eller ska jag tvinga honom och vara inne. Gud vad svårt, han är kompis med mina båda stall katter men vad är bäst för Ludde inne och vilja ut eller i stallet efter ett och ett halvt år inne? Stallkatterna har fritt med mat och det är inte mycket bilar här. men ändå vad ska jag göra? Ludde är ingen mysig katt kan man ju tillägga kommer aldrig och tar kontakt eller myser sover visserligen vid fotändan i sängen men klappar man så hugger han. Kastrerad är han, men det är mina stall katter också

Låt Ludde välja, det brukar bli bäst så.

Jag håller med, om han nu inte skulle trivas i stallet så kan han ju få komma in igen, och tvärtom så att säga.
Kiara. Jag tror inte att du vill tvinga din katt att vara inne om den inte vill. Då skulle ju kissen gå och vara sur på dig hela tiden. Låt katten gå ut till stallet med de andra kattorna om dom kommer överens. Ludde kanske ångrar sig och flyttar in igen sen när hösten och vintern kommer. Är inte de andra kattorna in ngt eller är dom bara ute och i stallet? (det är ingen kritik för jag vet att kattorna i stallet absolut inte lider ngn nöd, det var bara en vänlig fråga). Lycka till med dina kissor, hoppas det löser sig för vad jag förstår vill du ha en kisse som är inne med dig också och inte bara ute.

Stallkatterna är rena stall katter och Ludde var tänkt som en mysig inne katt, men nu har vi bestämt vad vi ska göra….det blir en katt till en innekatt en kompis till Ludde. Rumsren är han men det är bara det han inte är kelen och att han bits. Men får han en kompis att leka med då tror jag han blir lycklig och ännu en katt får ett nytt hem 

Det låter bra det, en liten kompis brukar de flesta gilla skarpt!:)
kan han inte få komma och gå som han vill??

Nej jag vill inte det och det är av två anledningar, ett jag vill inte ha fästingar i sängen, två när vi haft katter så då har vi haft möss inne….nu är huset musfritt. Ludde har en stor balkong och 200 kvadratmeter hus att springa i, så plats har han. Egentligen vill jag inte ha fler ute katter för då ökar dom sina revir och går ner mot stora vägen och där kan dom bli överkörda.
Ludde är nog en av dom vackraste katter jag haft i kroppen, jo vi gillar honom alla i familjen och vill ha kvar honom inne. Stallkatterna älskar vi med och det går ingen nöd på dom heller gott med mat får dom och avmaskas och inte tala om kärlek mycket kel får dom också men i stallet ska dom bo. Och Ludde har jag skaffat för att ha i sängen/soffan
#7 Det låter som en jättebra lösning att Ludde får en kattkompis. Det kommer säkert att lösa problemen. Det är säkert en kompis som är de felande länken. De flesta katter mår bättre när de är flera.
MVH Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Låter som en bra lösning. Kanske den andra katten också blir mer kelen och slutar bitas om han/hon kommer till ett nytt hem och får en kompis. Lycka till med Ludde och kompisen.