Oväntad action i sommarnatt
Livet med katt - och taggiga gäster - kan minsann bli riktigt äventyrligt! Har precis lyckats lirka ut en klart motspänstig igelkott från trädgården. Han tog sig in genom nätdörren som skiljer den stenlagda gången från trädgården (därute brukar han få mat och vatten) - och genom hålet han gjorde rymde en kattunge ut på gatan…
Min mamma skulle precis cykla hem när hon upptäckte Sune därute (vågar inte ens tänka tanken om hon inte varit där…). Han kom in igen. Men då återstod problemet med igelkotten, som vägrade flytta på sig, än hur mycket Malte skällde på honom… Inte visste jag att igelkottar kunde fräsa och morra så!
Vi lyckades ialla fall rulla upp den lilla taggiga på ett hinklock och fick ut honom i gången igen. Just nu sitter han och knaprar i sig en massa mat… Återstår att laga nätet imorgon.
Livet i förorten kan vara nog så dramatiskt…:)
Det kan man kalla oväntat besök ;)

Jisses ja, och ingen Gevalia hade jag att bjuda på…:)
Värst var det nog med den lilla rymmaren…:/
Fy på dig att inte bjuda på Gevalia :P
Jo, jag kan tänka mig det, vilken tur att han inte hann längre :).. Lite tur i oturen kanske..

Jo jag skäms lite, att inte ha Gevalia hemma det är väl nästan lika med en dödssynd…;) Men han verkar nöjd med lite kattmat *tänk om alla oväntade besök vore det…*
Jag är så tacksam för att min mamma råkade vara här och på väg ut just när allt hände också… *uj, uj*
Vilken lycka att allting ordnade sig till slut. Det är alltid bra med mamma. Krama henne och lillkissen som rymde. igenkotten är väl lite svår att krama, han/hon har liksom taggarna utåt
.
Jomsan var ute på vägen härom kvällen hon också och skrämde vettet ur min särbos brorsa, hans sambo då de kom körande med bilen. Tack och lov blev Jomsan också rädd och rusade in på gården. Det är inte så mycket trafik på vägen men jag är nog lite rädd nu när hon är ute att hon skall lura Joppe med sig. Nästa vecka åker jag tillbaka till lägenheten i stan och tar kattorna med mig, då är dom på balkongen eller ute med sele och koppel. Ja Joppe har jag ingen sele åt ännu så jag får börja träna honom med det.

Oh ja, sådant är otäckt, även om det inte är så trafikerat så kan ju olyckan vara framme när väl en bil kommer, bra att hon blev rädd och rusade åt rätt håll…
Lillkissen har fått massor av kramar & pussar (och bannor…), min mamma kan nog få ett cafébesök…:)
Jag skulle så gärna vilja klämma lite på igelkotten också, synd att taggarna är utåt ja…:)