Hur ser era klösmöbler ut?
Hur ser era klösmöbler ut? Vi har två st. En väldigt bra brun ställning från Ellos och en väldigt dålig från Granngården…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Äsch, den hamnade på fel håll ju!! Prova igen. 

Här klöser vi på vanliga möbler och hallmattan :O

Ojojojoj, hoppas de inte var dyra…
Har ingen klösmöbel här p.g.a utrymmesbrist. Men mattorna och kökssoffan får sin beskärda del av kattklomärkena. Även dörrposten vid entren så ser lite kattsliten ut sen förrut.
Skåp och en och annan kartong att gömma sig i och tre datorbord att ligga på. Så både klättra och klösa får man göra här.

#1 Vad komiskt, Jag har preics likadana men jag gillar den blå bäst. Katterna älskar att vara i båda men den bruna ca 1 år nu börjar ge med sig, särkilt på platsen högst upp. . Men den var billig på Ellos så det kanske blir en sådan till om den rasar…..

Majema: Jag har köpt min andra ställningen på Ellos av den modellen eftersom den gick sönder i tyget. Den blå från Granngården går inte att få stabil!! 

Jag har två, den ena som är en riktig favorit från BG:s Kattkul är numera snart 11 år gammal, still going strong, skall se om jag hittar en bra bild på den. Lite söndeklöst här och var, men stadig och redig ändå. Tyvärr, tyvärr, tyvärr, lade BG ner kattställningsverksamheten för nårga år sedan - det tog för mycket tid…:/
Den andra är en betydligt svajigare variant jag köpte på en kattutställning. Även den fästs mellan tak och golv, men den är inte alls av samma goda kvalité som BG:s, 3-4 år nu är den nog.

#7 Min blåa är fastskruvad i väggen med vinkeljärn. Så stabil är den…

#4 Nejdå, det mesta är billiga Ikeagrejer… Men visst tar det emot lite i början ändå, pallen som inte längre finns på Ikea eller den nya sängen… Fast det är ju ändå tänkt att vi ska köpa "ordentliga" möbler nångång, och när väl det händer så är det väl dags att investera i en ordentlig kattmöbel också.

Ja BGs har jag alltid velat ha! Kom i kontakt med dem precis innan de la ner, men hade då inga pengar för att beställa. När pengarna väl kom, gick det inte att beställa längre :(

Vi har bara den nya nu

Cool ställning den lille klösaren har då…:)

har en likadan som #15 bor litet så den e ungefär vad som får plats men Mojje gillar den stenhårt och e nöjd så då e det ju ok.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
#17 visst har han! *smiidig ;)*
#19 Murre gillar den oxå jättemycket. Springer o klöser på den när han kommer in och efter han har ätit =)
Vi lyxade till det med en Kattens no 1 Rundetorn i somras när vi flyttade. Katterna älskar den. Vi har en mindre och billigare variant också, men jag tror inte att jag har någon bild på den. /Susanna
Susanna
Jag har ett tips om man tycker att man har dåligt med plats för en stor klösmöbel. ycker det är bättre att investera i lite olika klösmöjligheter än behöva köpa nya möbler…
Hörnmodell kostar 160:-
från Tamleopardens webbshop

Jag bor i en liten stad och jag har letat som en galning efter stora klösmöbler, men det finns inga. 
Finns det någon bra internetsida som man kan köpa sådana ifrån?
ha en bra dag
Vi har världens billigaste och absolut bästa klösmojjäng till vår katt. Det är en ekstock (vi fällde en ek i trädgården och kom på att vi kunde ta en bit från en gren) som är dryga 60-70cm lång och uppslattningsvis 10-15cm tjock, med bark och allt. På den skruvade min man fast 2 motsatta enkla brädor så att den ligger stilla på golvet och inte rullar iväg. Vi har haft den något år och nu är barken bortklöst men katterna älskar denna! Vi hade 2 katter före sommaren(en blev överkörd) och de använde denna flitigt både innan de gick ut och direkt när de kom in igen. Inte ett enda klös på något annat sen den här kom in i huset. Helt syveränt!!!
/Lillianna
~ Lillianna ~

Ah, tänk när de är så små så det blir väldigt mycket klösmöbel "över" som för lilla Cecilia:)

Hej
Jag hittar ingen klösmöbel som håller till min lill kille
Råkar var ägare till en jätte stor britt hane då menar jag stor
Han väger drygt 12kg inte överviktig eller tjock. Han har en mankhöjd på 36cm
Hittar inte någon så har funderat på att göra en själv

#31 Synd att inte BG:s kattkul finns längre, därifrån har jag min äldsta klätterställning still going strong (om än lite sönderklöst på sina ställen) efter 12 år snart. Och där har diverse brittiska tungviktare svingat sig kan jag säga…;)
Om du du söker på klätterställningar här i forumet så tror jag du hittar bilder på riktigt stadiga och fina hemmabyggen också, som kanske kan tjäna till lite inspiration för ett sådant till din kraftiga kille.

Varför ska klösmöbler vara så fruktansvärt fula o skrymmande..Min katt älskar dörrmatttor i cocos och det gör inget om dom blir lite toffsiga…har en som det står "cat inside" på…En god vän tillverkade en läcker anordning lik den som va i ett tidigare innlägg .Hon köpte rör i plåt som man har till ventilation och klädde dom med dörrmattor i cocos dom billigaste kostar bara 25:- st.Sen satte hon fast den i taket o golvet så kisse kunde ta sig upp på en garderob i sovrummet .Där hade hon fixat en myshörna och det han älskade mest va att hoppa från garderoben till hennes säng …han såg ut som en flygande pungråtta…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#34 Kan riktigt se katten flyga…!!!

Vi ska bygga en egen klätterställning härhemma…. har en sån liten en som vi köpte för 98kr på rusta förra månaden, så nu låter katterna äntligen bli vår nya säng…..
Men hade tänkt att vi ska ut o avverka ett lagom stort träd och ta in, och sedan surra med hamprep runt stammen och sen fästa upp några brädor att sitta på och installera en hängmatta o litet så ….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag har inga klösmöbler till min katt. Har haft det förut, men han föredrar ändå att klösa på soffan och en byrå. :)
Köpte en ställning för en månad sedan den e 110 cm hög och har 2 hyllor och ett hus längst ner samt en rulle med rep runt på ena hyllan och sedan en tunnel på andra hyllan. Men Mojje har inte hållt på så mycket med den första dagarna så var han och höll på lite men sen så var det inte intressant längre. Men jag ha upptäckt varför. Jag hade ju besök i helgen av 2 andra katter som hoppade och klättrade för fullt på den men dom är halva hans storlek.
Den e för liten helt enkelt han täcker ju hela den övre hyllan när han sitter där och dom andra avsatserna har ju dessutom pelaren i mitten så där får han ju knappt plats.Mojje väger ju 7 kg och växer fortfarande han e inte tjock utan har 75% norsk skogkatt i sig. Enligt veterinären så kommer Mojje att bli ett stort och stiligt exemplar, trots att han inte e renrasig ;-). Får väl flytta till större lägenhet *s*
Så det e klart att den inte e så kul. Ska nog ta med den till katthemmet istället. Men jag väntar ett tag till och ser om han ändrar sig eller om akut kissen Mei-Ling tycker att den e kul.
Eva & Mojje & Mei-Ling
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Vilka coola klösmöbler ni har! Är det någon mer som vill visa upp sina?

Har en sån från ellos som det var på bild tidigare våra katter älskar den men jag täks inte sätta in nån bild på den för den börjar bli såå sliten har haft den i ett år bara men har dom använt den flitigt kan jag lova 
Vi har inga klösmöbler alls utan sådant får de sköta själva på alla pelare i logen :)
Såg en mysmöbel i form av en ost i granngårdens katalog i helgen..inuti satt det fast en liten boll stod det…jättebillig..och inte så klumpig
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Våra klösmöbler är ganska stora… Faktist så stora att vi har dem utomhus :P Det är nämligen träd, katterna klöser knappt alls inne utan klättrar istället. Molly kan klösa lite på min säng ibland men det är ganska sällan och hon gör det nog mest för att få uppmärksamhet.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Engla! vad kostade klösmöbeln från ellos?? Den verkar ju bra!!
/Cissi

Oj, den såg supermysig ut, Molle_Mulle!

#52 Tack så mycket, den är maffig och fin.. Den är importerad från tyskland

#54 Köpt den på tyska e-bay? Den är är verkligen maffig!!!

Läckert med det där utskurna katthuvudet till "boet", Lars_Kd!

#55 Vi köpte den av en kompis som hade köpt sin från tyskland och så var den lite trasig och så fik hon en ny. Men den är inte den lättaste att sätta ihop så vi fick köpa den, oöppnad och allt
.

#51 VAR HAR DU FÅTT TAG I DEN DÄR!!!!!
ME LAJKIII!!! :)
Vill oxå få tag i en sån där till mina småttingar…

Jaha. :( Läste just vidare… tyskland. Attans. 

Ser helt suverän ut, Fruerlund!

Fruerlund: Wow, vilket kap!! Jag vill ha!!! 

Är den ställningen från Halens stabil? Har funderat på att köpa en sådan.

Jättefin, mikal! Och det måste vara skönt att bli befriad från tjänsten…:)

#60 tyska e-bay kratzbaum (sök globalt)
hur gick ni tillväga när ni köpte er klösmöbler på ebay? är oxå sugen på att köpa där, finns så fina modeller och så :) Kram
Nu va det ju så att Mojje gillade inte sin klätterställning först. Men efter att den hade varit här i nästan 2 månader så började han klättra som 17 på den och den var tydligen jättekul så kul att min 8 kg katt slet ut den så den gick av på mitten!?!
Så just nu e vi emellan klätterträd tills matte hittar ett stabilt som klarar min "lilla" kisse ;-)

#59 , vi har en likadan byrå här hemma! ;D haha, vad lustigt! :)
Har någon nån bra sida med inte allt för dyra men fina klätter träd på..? Bor där drt intr finns så mkt sånt nämligen

Jag får hem ett nytt klösträd idag, en tjej i Stockholm som köpt flera från www.macca.dk Vågar inte köpa själv så det här blev perfekt. Fick ett bra pris för en på 237-270cm och flera avsatser.
Kan sätta in bild senare ikväll, om allt går väl med bygget!

Vi har ett par olika men köpte ett i Tyskland på Auktion för ett par veckor sen o det blev väldigt populärt..det enda dumma var att jag "råkade" lägga in anbud på flera stycken så nu sitter man här med ett par extra som bara samlar damm..är det nån som behöver en klösmöbel så är det bara att ni hör av er..så kan jag maila över kort o mer info .så här ser vårat ut som vi behåller
//Stefan
och av nån anledning passar det sig inte för damen att ligga kvar när jag ska fota heller, då måste hon förstås sätta sig upp 
Så här ser vår ena klösmöbel ut… köpte den via tyska Ebay i våras. :-)

Monkam: Ängla är jättesöt. Dessutom har hon världens vackraste namn! 

# 81 Jag vill ha!!!
fruerlund: vilket kap! kommer du ihåg vad frakt och alla extrakostnader gick på?

Vad kostar dessa takhöga klöspelarna? dom med lite "sängar" och liknande på.. ? Gärna pris på dom med bara hyllor.

*putt*

*putteliputtputt* Jag är väldigt nyfiken på vad dessa klösmöbler köstar.. De som går hela vägen upp till taket.

Vi gav 1200 för våran#51
#90 - Jag har sett en del sådana på Tradera också.
Såhär ser min ut, fast den är blå med katter på. För närvarande är den isärplockad och jag kan därför inte ta en bild på den :P
/Christine
Oj vad fina ni har Lindac77 gösses den var stor den skulle inte vi få in vi har så lågt till tak här (gammalt hus), men den va fin såg mysig ut oxå. Jag var å hälsade på under en heldag hos en vett hon tar allså in djur på sin hemma klinik super frächt allt fina burar o katter/hundar har en gråd dom kan gå ut i varje bur. Iaf hon sa att vi har testat alla sortets klösmöbler o matrial o det hon sett var mest poppis var en trästubbe en vanlig träd allså. och så hadde dom gjort om ett trädgren med olika leksaker i som hägmatta, sovlåda,vanlig rep man har på klösmöbler ja den så super ut men gösses vart skulle men få plats med en sådan tänkte jag :P Så iaf nu har jag sett ut en egen som vi ska grejja med i vår å göra något liknande.

#91-#92 Tack för svaret! :)

Vi har två. Den köpta (inköpt 98) är liten och sliten. Den andra har vi gjort själva. Den är katternas favorit. En ligghylla.klösmöjl., hängmatta och liggdyna längst ner.

Vi har alltid bara använt en sån klösbräda i wellpapp i alla år .Med kattmynta i. Simon är helt galen i sin klösbräda och ligger och kramar den konstant. Skulle inte falla honom in att klösa på nåt annat än sin klösbräda. Vi funderade lite på att köpa en stor klösmöbel, men dom e ju så fula? ..
#94 Jo, den är rätt rejäl. Dessvärre har vi inte kunnat använda alla delarna till den så att den går ända upp till taket då även vi bor i ett gammalt hus med ganska låg takhöjd. Har fått skruva fast den i väggen istället.
Men med tre Maine cooner i huset så börjar det snart bli dags för en ny klösmöbel. Denna känns redan lite "utsliten". Skulle vilja ha en med bättre kvalitét. Denna är väl ok, men när min 7-kilosklump kommer rusande upp i full fart så känns det ibland som han ska dra ner hela klösmöbeln inklusive väggen och alltihop!
Ja, ett riktigt träd vore ju toppen!! Det skulle säkert vara uppskattat! Kan förresten vad det finns för nåt skoj precis utanför vår trädgård dit jag går ibland med mina katter. Väldigt uppskattat kan jag säga! ;-)

Bor ni i malmö så finns det mycket klösmöbler på zoozity i ktarinelund som öppnade idag. för övigt jätterolig affär,nordens största djuraffär. Va där å kolla idag. Fanns en sorts korg som man ska hänga på elementet ,så det blir varmt och mysigt.
Men jatg e rädd att köper jag en sån så kommer min bjässe till katt riva hela elementet haha