Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3882 ggr
[helenal]
3

Vad har ni för katthalsband?

Jag tänkte köpa nya halsband till mina katter,men vet inte vilken jag ska köpa. Vart köpte ni era`?

kemikal
1

En djuraffär med ganska bra sortiment. Jag ville ha halsband som var snygga, hade en gummibandssnutt så katten kan få av sig halsbandet om den fastnar ute, inte för brett eller klumpigt, och såklart möjlighet att sätta fast adresstub och koppel.

Jill_Niss
2

jag tkr inte att katter ska ha halsband överhuvudtaget, risken är för stor att dom fastnar…men öronmärkning då?

Scilla
0

Selma är chippad och innekatt så hon har inget halsband. Känns inte bra att ha det i onödan, det nöter ju på pälsen och som sagt kan de ju fastna. Nästa sommar då vi är på landet ska hon ha ett säkerhetshalsband som hon får av om det fastnar med namnlapp.

[helenal]
0

mina har halsband..kanske ska ta av dem de..eftersom de e innekatter!

PimTheGreat
0

Jag har reflexhalsband med gummisnutt så de får av sig det om de skulle fastna, på alla mina kisar

Siss
0

Min ena katt har halsband med säkerhetsspänne och min andra med "gummisnodd" i . Båda har reflexer på halsbandet.

Dom har fästinghalsband också, som jag köpt på djuraffären, det är perfirerat så att det brister ifall han fastnar…
Det är inga farliga ämnen i det bara naturliga ämnen, luktar citrus. och är grönt. Det har funkat bra, först igår fick Måns en fästing, men bandet har varit på i över 8 veckor nu, det var så länge bandet varade.
Får väl köpa nyaFlört.

EddaM
0

Jag har inte heller halsband på min inne katter. På långhår dessutom så är det stor risk att pälsen tovar sig då o det vill man ju inte. Och på utställningar så ser ju en katt bättre ut om den inte har märken efter halsband. Men hade katterna vart ute så skulle de naturligtvis få ha halsband på sig. Ett med resår så att de kan komma loss om de fastnar.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kristinah
0

Jag har inte halsband utan sele och det tycker jag fungerar ypperligt. Dessutom svårare för katten att ta sig ur ifall den skulle komma på sådana idéer.

Destany
0

Jag har halsband på båda mina med säkerhetsknäppe.. jag tycker visst man kan ha halsband på sina innekatter.. mina katter har inte fastnat mer än en gång var o har man säkerhetsspänne så lossnar ju halsbandet o ingen fara skedd… jag tycker det ser gulligt ut o mina katter har alltid matchande.. just nu har puma ett ljuslila o zorro ett grönt i samma material… dessutom kan innekatter rymma o då e det bra att de har halsband

Lorita
0

Alla mina katter har antiohyra halsband för att hålla borta fästingar, 45 kr kostar dom. OBS! det ska vara till katt annars kan katten bli dålig.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Scilla
0

När vi är ute så har vi såklart sele, en grön fin med snabbspännen. Men jag tycker som sagt det är onödigt med halsband när hon är inne, det bara skaver.

Jenna-Gun
0

Har halsband med resårsnutt på alla mina 7 utekatter och de har krupit ur dem när de fastnat.

Har väl förlorat 4 st halsband.

Det är bra att de har dem på sej om det skulle hända dem något. för det är en bricka med namn och vårt telnr på den Men på vintern är de sällan ute så då brukar jag ta av dem halsbanden.

Jenna

Sandra
0

Min brorsa har såna med gummisnodd på ena sidan. Men hans katter måste ha halsbanden på sig annars kommer de inte in genom sin kattlucka. Det sitter en magnet på deras halsband som "låser upp" kattluckan. Innan han skaffade sånt hade han ett antal andra olika katter inne. Han gillade inte det.
Synd bara att hans ena katt inte fattar vad luckan är till för. Hon står alltid vid dörren i väntar på att få gå ut =)

Pia
0

Vad coolt, en egen "nyckel" till kattluckan!

Jenna-Gun
0

En sådan kattlucka skulle behövas här. Får fundera på det

coockie_87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

alla mina 3 har halsaband 2st med säkerhetsspänne vet inte varför jag bara köpte 2! men ska köpa ett till sånt, och mina 2 har neon Gul, och rosa med reflex så att dom syns bra, men jag tänkte det att, det syns la inte lika bra på en med lång päls???

på bilden är det turbo med icke säkerhetsspänne men han är ju innekatt så än gör det inte så mycket.

flamingooo
0

har två super fina.. men har nästan aldrig på honom de om han inte ska vara fin (istället för finkläder) den ena är ett vanligt katthalsband som är svart med vita stenar 8hade de till min svarta katt innan.. finare på honom)

sen har jag ett som egentligen är ett hundhalsband…det är guligt med stenar det med… super glammigt =) lite gay =)

Hans sele är svart med gulddetaljer… tycker om blingbling ;)´antingen är han gay eller pimp *lol*