snart flyttar mina bebisar...

Halledudane! Det är alltid med sorgblandad glädje man ser dem flytta, å ena sidan blir det tomt å andra sidan ganska skönt…
ja precis,det blir ju skönt på ett sätt då man får sova hela natten utan att ingen kisse väcker en.nu har jag tittat runt o alla ger bort sina katter när dom är 12 veckor.jag trodde det räckte om dom var 8 veckor….

jag fick inte hämta min förrän han var 12 veckor, det är tydligen så enligt sverak..
ok.för mina är 8 veckor den 28/5.tänkte gett bort dom då men sen när jag såg att alla gav bort vid 12 veckor så började jag att fundera

@nn@ Är dina kattungar bara 8 veckor så kan du INTE ge bort dom ännu. Katter ska vara minst 12 veckor när de tas från mamman och det är superviktigt för att katterna ska utvecklas till harmoniska katter. Läs på denna sidan http://www.katter.nu/artiklar/artikel_3_010714.htm

grymt bra artikel!

Oh ja, ett tag ändrade SVERAK det till 10 veckor, men mina kisseungar fick aldrig flytta vid den späda åldern, de där sista två veckorna gör mycket för utvecklingen! Bra att de ändrade tillbaka reglerna:)
tack för alla svaren!

Och jag håller med, vilken bra artikel, Belle!

Jag är en pensionär som älskar katter, har två katter som kommer från katthem, och en som jag har tagit som kattunge. Är med i Kattgruppen också, och trivs bra där.
Mvh snickan