Rolig, bloggande katt!
I Finland, Österbotten, finns katten Stig som har "En intresänt ö rulig kätblög (pö sänt)".
Om man orkar stava igenom hans eget sätt att skriva på "kattspråk" så är det jättekul att läsa om alla hans relationsbekymmer och annat!
:-)

Jag har så otroligt svårt för de där olika formerna av "kattspråk" som florerar i bloggar på alla möjliga språk. Jobbigt är det. Tycker jag. Men tack för tipset!
Håller med #1 om att språket är jobbigt men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det var en jättekul blogg! Har aldrig sett en blogg skriven av en katt förr.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Vart finns den bloggen ngn stans?

Eh? Lade jag aldrig ut länken?
Tur att det finns andra som har huvudet på skaft…
Tack för det!
Som jag skrev här ovan - jag tycker att det är en mycket kul blogg. Härom kvällen skrattade jag så jag grät när jag läste. Han har så roliga kommentarer, som bilden på Ösiän den 7/1: "D herrrh errrh ösiän. Jä, vuäd skuä muän sejjä? Huän huörrrh bruäääh". (Det här är Osian. Ja, vad ska man säga? Han hör bra").

Just den kommentaren är en höjdare. Han har en helt underbar humor. Och det här med flickvännen som fått barn med den professionelle avelskatten som nu är "päpälädig", de tre kätungarna och så gudkätungen och alla kätkompisarna…
Det är väl ingen tvekan att det är Stig som skriver för en menchuä kan ju inte skriva så konstigt.