Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 696 ggr
Mande
0

Hjälpsamma katter

Har ni också hjälpsamma katter hemma?

Mina kattungar älskar att hjälpa mig med att städa kattlådan, genom att sitta i den & krafsa runt samtidigt som jag städar.. Sen har de också gröna fingrar (tassar?), de river ner växterna när de tycker att det är dags att plantera om dem. Sen älskar de att se till så att matte får extra motion, genom att gömma kattleksakerna på de mest omöjliga ställen, så att det tar låång tid för mig att leta upp dem.

fisen
0

fisen brukar hjälpa mig att damsuga,äter upp lite smått och gott som har råkat hamna under bordet.

Mande
0

Vad kul, önskar att mina hade kunnat dammsuga också. Hatar att städa, det är så tråkigt..

ChristineL
0

Ja, dom hjälper så gärna till här! Skvätter massa sand utanför lådan, letar reda på dammråttor från under sängen och soffan :P

Kristall
0

Ja våra katter är utmärkta dammsugare (förutom Picke då som bara äter kvalitetsfoder och rå hjortfilé)! Äter ALLT som råkar lämnas på matbordet efter middagen och som ligger och skräpar nånstans ;S
Men det är värre med min kaninunge som hjälper till att tvätta datastolen (kissar på den, alltså) :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

dara
0

anni hjälper till att vattna blommorna, motionerar mattehittar på saker åt mig att göra såsom att leta dammråtter sanda lite här och var och slutligen äter hon upp pepparkakerna så att inte matte skall behöva göra det…

Mande
0

Ja, vilka söta djur vi har. :)

Pia
0

Jajamensan, ex så är de små bajspoliser, håller koll på att man tömmer lådan på rätt sätt:)

Och ser till så man delar med sig av maten på bordet, ialla fall de små från senaste kullen, omättliga och på allt. Och kanske en smula bortskämda…;)