Läst 121 ggr
0
Dräktig katt löper
Min katt blev parad för 46 dar sen, blev gosig Viktuppgång , större rosa tissar , förra måndagen började hon storköps o åkte tillbaks till hanen för parning.igår hade hon svårt att gå o drog ut vad jag tyckte vit sträng från vulvan o tvättar sig ofta kommer nåt genomskinligt, idag äter hon o e piggare, min fråga är kan slemproppen om hon vart dräktig för 47 dagar sen gå redan och kan dom löpa trots dräktighet.
4
Jag skulle nog tippa på att hon varit skendräktig eftersom katter inte löper under dräktighet. På vilket sätt och varför hade katten "svårt att gå"? Jag skulle kolla så att katten inte har livmoderinflammation. Är det stambokförd avel? https://firstvet.com/sv/artiklar/skendraktighet-hos-katt
Sajtvärd Katter iFokus
Skendräktighet hos katt är relativt ovanligt. Anledningen till att det är ovanligare hos katt än t.ex. hos hund är för att katthonan oftast inte får ägglossning förrän hon faktiskt blivit parad. Här kan du läsa mer om vad skendräktighet är och vad du kan göra om du märker att din katt har besvär av det!