"Arga katten" är död
Jag har tidigare skrivit om den jättesociala och keliga utekatt i mitt område som tyvärr förvandlats till "Arga katten" när han sett mina katter. Alltså verkligen arg! Så arg att han inte dragit sig för att attackera mina intet ont anande "innekatter" så fort han fått chansen, trots att han egentligen inte ens hör hemma runt mitt hus.
P.g.a. sådana attacker har jag (med ägarens tillstånd) jagat bort honom från tomten med blomspruta många gånger, men nu är han alltså död..😢
Ägaren berättade i en lokal facebookgrupp att han var avliden och att hon var så ledsen. Hon berättade inget om orsaken, men jag blev också ledsen. TROTS att han varit så jobbig både för mig och mina katter är det sorgligt att tänka på att han är död. Han var så himla gosig när inga andra katter var i närheten och jag vet att han var omtyckt av många i området.
För mig har det blivit en vana att ta med två välfyllda blomsprutor när jag tar ut katterna, men nu kommer jag inte behöva dem längre. Jag kommer inte behöva sitta på helspänn och vänta på att han ska dyka upp, men just nu känns det som att t.o.m. jag saknar honom.
Sajtvärd Katter iFokus
Så ledsamt, jobbigt när ett djur dör överlag och du kände ju kissen lite grand så då blir känslan ännu djupare.🥹
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Stackars kissen, och trist för matten och även för andra som fått en relation till katten.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.