Katter iFokus

Katter

Etikettgenetik
Läst 226 ggr
Sanna30
0

Kön på kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej! Katten smet ut i våras och det resulterade i 5 små bebisar som nu är 8 veckor.. Försöker avgöra könen på dom men då jag aldrig haft kattungar tidigare tycker jag att det är supersvårt att se - Någon som kan hjälpa mig att avgöra könen?

OberonsMatte
1

Attans också, alltid lika oturligt när okastrerade innekatter råkar smita ut och bli dräktiga så att ännu en oönskad huskattkull föds.

Vad jag kan se är det 5 honor. Lång päls är extra värdefullt på huskattmarknaden, men det vet du säkert redan. Kan du krysta fram några påstådda rasinslag kan du lägga på några tusenlappar på priset, men det vet du säkert också redan.

Sajtvärd Katter iFokus

Sanna30
0

#1: Verkligen, nu blir det kastrering av henne så det inte händer igen.

Tusen tack för svar! Får också det till 5 honor, men är så svårt när man inte har något att jämföra med och tänkte ’vad är oddsen att alla är honor’ 😅
Att lång päls är extra värdefullt visste jag faktiskt inte, tack för informationen!

OberonsMatte
4

#2 Inom stambokförd avel och katthjälpsverksamhet är alla katter såklart lika mycket värda oavsett pälslängd. Där är det uppfödarens/säljarens ansvarstagande och omsorger som värderas högst, men på huskattmarknaden är det tyvärr annat som värdesätts mer. Långhåriga honor är mumma för blivande huskattuppfödare. Tänk bara så många kullar de kommer kunna producera under sina liv.

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2025-08-04 12:33 av OberonsMatte
[GTBLovesAnimals]
0

Tror 5 honor
Sen kastrera henne så snart som möjligt
Men fins katter