Lotus nya favoritplats
Mina katter har många tänkta sovplatser i olika nivåer att välja på, både fågel, fisk, mittemellan. En sådan "plats" som stått orörd så länge att den numera står helt obäddad och tom är en transportbur i hårdplast, lite gömd mellan säng och klädskåp i sovrummet. Senaste veckan har det plötsligt blivit Lotus favoritplats! Varje gång han är "borta" hittar jag honom där. En helt tom och hård plastbur, som dessutom är lite för liten, är tydligen höjden av komfort. 🤔😺

Sajtvärd Katter iFokus
Ju obekvämare desto bättre!!! Min Vilhelminna ligger gärna rakt på golvet, ihopkrupen i en rottingmöbel med hål för katter (hon rörde den inte förrän jag slängde kuddarna som hörde till) och på kanten mellan vardagsrummet och balkongen…❤️❤️❤️❤️
De vet verkligen något vi ägare inte har en aning om! ^^
Ha ha ha ja dom är för underbara våra pälsklingar 😻
Ibland kan man tro det ska göra ont och vara hur obekvämt som helst men var det obekvämt så låg dom inte som dom gör det har man fått lära sig genom åren men ibland kan det se riktigt illa ut och i timmar kan dom bara jäsa och må bra och tänk om vi människor kunde slappa så härligt som våra djur gör 😎
Har två nya kattungar nästan 13 veckor och dom där dom kan slappa dom så trygga både med mig och dom äldre katterna två tuffa härliga damer som för några dagar sedan flyttade in till mig och mina gammelkatter ❤️och jag kom på lilla Valborg i den här ställningen hur kan den vara bekväm 🤣 jag trodde hon fått värmeslag så jag var tvungen att lyfta och kolla men hon mådde bara bra och njöt av livet 😻
- Redigerat 2025-07-26 14:35 av [solljust]
#0: Buren är nog svalare utan dynor. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker