Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattpratbeteendekattfrågortipsövrigthona
Läst 185 ggr
MariaaaZ
0

Kattkompis till ensamkatt?

Hej !
Min misse ha bott hos mig i ca 1 och ett halvt år nu , har haft lite i tankerna att hon ska få en kompis , då jag har dåligt samvete när jag jobbar , reser osv .

Katthemmet jag adoptera min kisse ifrån har en katt de vill testa . Också en hona .
Tror ni det är en bra idé med en kompis?

Min kisse är dödskär i mig, går efter mig vart jag än går osv. Aldrig sett henne med andra katter , så jag är nervös . Bor också i en etta så har ej ett till rum att kunna separera de i .

Nån med erfarenhet som kan komma
Med råd och tips ?

Sindri
1

En kompis som funkar är alltid en bra idé. Men med katter vet man ju aldrig.
Skulle det vara möjligt att ta med din katt till hemmet och låta henne "välja" själv?

Maria
2

Det kan ta lite tid för katter att bekanta sig. Då menar jag veckor så sakteliga.

/Maria

Uppkatten
1

Hur gammal är din katt? Trivdes hon tillsammans med andra katter under sin tid på katthemmet? Vad har hon för bakgrund?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MariaaaZ
0

#3: Inget jag eller katthemmet vet om , hon har dock haft kullar så hon har träffat andra katter.
Hon hittades på gatan på vintern; skadad , togs till jourhem där hon var ensam katt tills hon kom till mig

MariaaaZ
0

#1: Nej , inte sådan typ av katthem :/

OberonsMatte
3

Hur gammal är din katt? Jag misstänker att hon är innekatt, men jag frågar för säkerhets skull: Är hon innekatt? Hur gammal är den nya katten som katthemmet föreslagit och vad har den katten för bakgrund?

Hur stor är 1:an du bor i? För tryggare introduktion kan du kanske ändå sätta ett tillfälligt kompostgaller vid badrumsdörren?

Sajtvärd Katter iFokus