GPS till utekatt
Hej!
Är det någon som har tips på en prisvärd och bra GPS till utekatt? Är det bäst att skaffa en med abbonemang, eller går det att hitta en utan som ändå funkar bra men inte kostar skjortan?
MVH nybliven kattägare :)
Låt din katt vara innekatt är bästa tipset!
#1: Han har varit utekatt i tidigare hem, tror inte han kommer må bra av att hållas instängd nu. Bor dessutom i ett väldigt kattvänligt område :)
Har inget bra tips, då jag saknar erfarenhet. Troligen vet du det redan, men skriver ändå att tänk på att köpa ett med catsafe-spänne.
Kan rekommendera minifinders katt gps. Gps kostar alltid lite för ett abonnemang. Bor du i tätbebyggt område kan du testa om en airtag fungerar. Den använder samma teknik som apple hitta vänner men är inte lika exakt som en gps. Billigare i inköp än en gps.
Vi har airtags, fungerar bra då vi bor i ett mer tätbebyggt område. Vi kan inte följa varje steg lika noggrant såsom man kan med vissa gpser men vi tycker airtagen är tillräckligt bra för att ha koll.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#5: airtagen funkade inte alls för att spåra här där jag bor förutom i de fall när jag visste på ett ungefär vart katten var och gick ut och letade. Den har en funktion att man kan be den signalera var den är viljet var praktiskt när det var mörkt ute och katten var i närheten men syns inte.
Vi använder Mini-tracker från Tractive. Den kostar runt 500-600 i inköp men sedan köper man till ett abonnemang på ca 1500/år.
I paketet ingår ett halsband, laddare, trackern och två olika hållare..ett av hårdplast och ett av silikon.
Grannens katt går ofta på vår lilla kille och då har han många gånger tappat trackern och silikonhållaren gått sönder, så vi har behövt köpa nya hållare flera gånger. Nu har jag sytt ett resårband som håller trackern på plats bättre så nu funkar det riktigt bra.
Långt svar men det jag vill säga är att vi är nöjda med Tractive.
3G-nätet i Sverige ska stänga ner så det är nog bäst att kolla om trackern du köper stödjer modernare nät, se länken