Höjda värden njurprov
Vad rekommenderar veterinären?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Min äter Hills prescription k/d utan problem. När min katt började med njurfoder (tidigare detta år) rekommenderade veterinären hills eller royal canin. Hon sa båda är bra så det är upp till mig vilken jag väljer. Tror absolut royal canin kan vara värt ett försök. Min tjej får torrfodret. Sen får hon lite mjukmat (annat märke) morgon och kväll med ett kosttillskott för njurarna. Imorgon är det veterinär igen för att se om tillskottet gör nytta.
Har ni fasat in fodret långsamt?
rekommenderar blötmat i så fall före torrfoder, för torrfoder tar mer på njurarna. Tex royal
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3: japp men funkar inte ändå.
#1: de två jag skrev. Hills & specific. De är endast de två de säljer
#2: tack för svar ❤️ ja så drygt när varken hills eller spcific funkar 😢 ska testa royal canin får vi se.
#5: Men veterinären borde ju hjälpa till med alternativ.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Testa Royal Canin! De har ett par olika sorter beroende på stadie och ett par olika smaker.
Det börjar finnas ganska många på marknaden, t.ex. har både Kattovit och Purina njurmat. Dessa har jag dock inte provat så jag hade kollat på innehåll och näringsvärde för att säkerställa att de är likvärdiga. De flesta kan du köpa online.
Lycka till!
Nu vet jag inte hur gammal TS katt är.
Vår katt fick förhöjda värden vid 15 års ålder ungefär. Han blev helt miserabelt olycklig av njurkost och åt nog för ren överlevnad minimalt.
Vi bestämde att han skulle slippa. Han fick äta precis vad han ville och han levde ett gott liv tills han var 17 år.
Kanske han levt lite längre med njurkost men jag gissar att hans liv skulle varit olyckligare.
/Maria
- Redigerat 2024-09-30 16:03 av Maria
#9 Det verkar också vara en 15-åring av testprotokollet att döma. ☺️ Det här är såklart också en viktig aspekt, och viktigast av allt är att kisse äter!
Vår gamla dam hade perioder när hon dippade i mående och aptit och ibland var lammfärs det enda hon ville äta och som kunde påminna om att mat faktiskt var gott.
För oss tog det ett tag innan vi hittade rätt bland maten, så jag tycker ändå det är klokt att testa sig fram lite och se om man hitta något som faller herren i smaken.
Vill det sig inte alls så kan du också diskutera fosfatbindare med veterinären som kan vara ett alternativ för att hjälpa till att avlasta njurarna om kisse vägrar specialkost.
#9: tack, ja våran är 15 år han med. Så har funderat i de banorna vi med.
#10: tack. Precis han är 15 år. 😊 Jag har fått tag I massa smakprover nu så ska testa massa olika 😊
#11: tack för tips.