Katter iFokus

Katter

Etikett: beteende
Läst 130 ggr
Tildelee
1

Vår katt är besatt av källaren

Vi har en katt som är 1 år gammal. Vi har en källare som hon inte får gå ner i då det finns mycket att skada sig på och har därför stängt kattluckan som finns i dörren då den var där när vi flyttade in. Hon har aldrig varit där nere när hon var liten eller nu så det är inte att vi stängt den helt plötsligt. Hon kommer ner där i bland när jag tvättar men annars får hon inte gå ner. Nu på senare tiden har hon fått upp kattluckan av sig själv och går ner där. Sedan när vi då säger till henne och tar uppe henne igen så skriker hon mycket och krafsar på dörren. När man då öppnar dören för att vad hon vill så går hon bara in och sätter sig precis vid dörren. Varje morgon vaknar vi av att hon skriker och nästa attackerar dörren för hon vill ner där. Men som sagt när vi väl går ner med henne så gör hon inget särskilt.
Någon som känner igen detta eller vet vad de kan bero på?

Uppkatten
3

Många katter ogillar stängda dörrar rent generellt.

Kanske ser hon det trots allt som en del av hennes hemområde, och vill kolla så att allt är i sin ordning där…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
4

Min man har en verkstad med ingång från vårt sovrum.
De katter vi haft har fått gå dit men ingen har tyckt att det varit särskilt intressant.

Jag har en känsla av att om man gör något till förbjudet område så blir det väldigt spännande.

/Maria

Magi-cat
3

Det kan nog vara så att de inte gillar stängda dörrar och blir det förbjudet område ökar intresset ännu mer …
Våra katter har varit väldigt intresserade av att smita upp på vinden, bara för att kolla läget … 😼🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.