Katter iFokus

Katter

Etiketthälsa
Läst 186 ggr
TccT
2024-05-20 14:17
0

tr (forl)

Så har Cain fått dra två tänder idag pga det. Jippi👍 Hoppas han blir mindre sur mot Zeb och kan börja äta normalt snart. Vid första besök 30/4 och sen andra för röntgen 6/5 var vikten samma att han tappat från 7,5kg till 6,5kg. Idag hade han tappat ner till 6,0kg🙁 Inte bra för nån som är som en hyena: Sa ni ätbart? Kände bara för att skriva. Ingen fattig drabbades iaf🫤 Besöken gick på: 2870kr och 4430kr och 6099kr👍

• Redigerat 2024-05-20 14:34 av TccT
Krullibull
2024-05-20 15:57
1

Min katt hade en extrem otur med TR/FORL, så det fick jag lära mig mycket om med alla besök!

Han blev också grinig mot hunden, började tugga mer på saker såsom element och kunde äta både enormt mycket mer, mindre så att han skippade måltider eller vara opåverkad.

Efter besöken så mådde han snabbt bättre och hade aldrig några problem med att äta, förutom när han var tvungen att lära sig äta med en sen två huggtänder mindre då det inte var lika lätt att plocka upp mat.

Cain borde komma igång och vara glad som vanligt mycket snart! Hur gammal är han?

TccT
2024-05-20 16:55
0

Han blir 6år i juni. Men så dryygt med våtfodret. Ena dagen är nåt supergott men nästa så superfel😾 Zeb blir dålig i magen av för mycket våtfoder och Mjau våtfoder är rumpdusch för honom. Har varit Bozita, Granngården osså Mjau våtfoder öppnade samtidigt i kylen nu. Inget torrt torrfoder till Cain ett tag nu oxå😖

Krullibull
2024-05-20 20:35
0

#2 Det låter definitivt som en katt!

Min katt fick börja äta skonkost som fick ordning på hans bråkiga mage och då hade han ändå ingen aptit när vi började med den, så han tyckte verkligen om den. Det finns som både torrfoder och våtfoder. Har du pratat med veterinären om det?

TccT
2024-06-10 12:33
0

Var dit igen efter några dagar för han inte åt många gram. Allt såg bra ut så vet sa att han fick börja med torrisar trots att dom är stora: 605kr. Cain tog in såna men tappade ut dom fast började äta våtfoder bra😀 Tvärstopp med ätande efter en vecka igen och nere på 5,8kg😟 Prover men allt ok: 2730kr👍 Funderade sen själv på mindre strl på torrisar och provade✌️ Upp 2-3hekto🤞 Nu 14277kr som inte behövs ändå😝