Katter iFokus

Katter

Läst 123 ggr
feliciag
0

Utekatt som ska ut

Jag fick hem en väninnas katt som behövde bli omplacerad. En kelig kille på 6-7 år som fått vara inne i ca 2 veckor nu och känner sig hemma. Han var ute där han bodde inne och mitt problem i detta är när ska jag våga släppa ut honom helt själv? Han har får vara i uterummet en hel del där han kan se hela bakgården, han hör vägen utanför och kan se vissa bilar som flyger förbi. Ska jag ändå behöva sätta han i sele och gå med honom ut och kolla så han fixar att ta sig hem själv eller ska jag bara låta han gå och hoppas på att han tar sig hem igen? När är det säkert att släppa ut han helt själv?

Maria
18

Det är en väg utanför och vissa bilar flyger förbi…
Du frågar när det är säkert att släppa ut honom själv.
ALDRIG är mitt svar.

/Maria

[skyggis_tryggis]
5

Spontant låter det farligt och osäkert om ni bor så nära vägen att den hörs. Testa promenader i sele. Det kanske gör honom nöjd, eller hängna in tomten.

[Undertaker]
6

Utan säker sele och innan dess ha blivit van vid selen så ska katten inte vara ute.
Skrev du ”flyger förbi” i hopp om att få svar på att katten inte ska vara ute, utan uppsyn och sele, eller skrev du det utan att verkligen tänka på det? För så som du beskriver vägen är det uppenbart att varken djur eller barn bör vara nära den.

Tarotstollan
6

Aldrig skulle jag säga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
6

Tyvärr, säkert blir det aldrig.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen