Katter iFokus

Katter

Läst 332 ggr
77Ma
1

Fejk annons?

När man köper en kattunge med stamtavla följer väl stamtavlan med ungen direkt när man hämtar kattungen?

Om det i ett säljinlägg på Blocket står:

”Registrerade i Tica där du lätt beställer din stamtavla”

• är det då en säljare som försöker lura folk köpa katt oregistrerad utan stamtavla / huskatt?
Pyttelite
0

Läs gärna här om skillnader SVERAK och Tica.

https://katter.ifokus.se/discussion/938936/tica-hur-fungerar-det

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Välkommen till Katter iFokus, sajten för kattintresserade! Här är det tänkt att alla kattintresserade skall kunna läsa om och diskutera kring olika kattrelaterade ämnen, och lite till. Vi har en levande och öppen diskussion med såväl nya som gamla som blivande kattägare. Stämningen hos Katter iFokus är härlig och generös! I vårt forum finns flera vitt skilda grupper, även sådana som avhandlar djur-frågor i största allmänhet, relationen mellan djur & människor m m och inte minst några exklusiva trådar för endast medlemmar - så vad hindrar dig från att också bli en av oss, välkommen in i gänget!
77Ma
0

#1: Tack 🙂

trissmillion
1

Hos Sverak är det endast uppfödaren som FÅR beställa stamtavlor vilket innebär att köparen inte kan göra det i efterhand. Skulle gissa på att samma regler gäller? Hade oavsett blivit skeptiskt till den uppfödaren.

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir

Pyttelite
0

#3: Ingen idé att gissa eller spekulera utan läs på respektive organisationsnummer hemsida hur det fungerar.

trissmillion
1

#4: Hittade en som hade skrivit detta i en tidigare tråd:
"Är katten registrerad i SVERAK får alltid köparen stamtavlan i handen, men inom TICA kan man ibland endast få ett registreringsbevis (och beställa stamtavlan själv om man vill)."

Samt andra trådar där de nämnt samma sak så verkar gå via TICA.
Hade dock personligen valt att köpa raskatt av någon där allt ingick vid köpet men det är bara min åsikt.

Uppfödare - Neva Masquerade (Sibiriskkatt)
Instagram: @trissmillion @PetsAvenir

Pyttelite
0

#5: Det är det som jag refererar till i #1 - vad är meningen att sublimera samma information?

Magi-cat
1

#6 Ni skev antagligen samtidigt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
0

#7: Nej det gjorde vi inte - jag skrev mitt svar mer än en månad tidigare.

JohanLi
4

#8: Spelar det någon roll?
Hon skrev it det. Du bara pekade på en länk.hon läste och delade med sig.härligt!