Katter iFokus

Katter

Etiketterallmänt-kattpratkattungar
Läst 141 ggr
Hhhhhh
0

Könsbestämning kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej,
Det vore toppen om vi skulle kunna få hjälp med att könsbestämning av våra 2 dagars kattungar.
(Efter ha läst andra inlägg inser jag att man kommer få frågor om stambokförning, huskattsavel etc. O tänker att jag kan likagärna svara innan jag får frågan. Det vår innekatt som smitit ut, vi bor på landet där det förmodligen funnits ngn skyldig hankatt. Katterna ska inte säljas utan omplaceras efter registrering och vipmärkning gratis till en vän och granne där de självklart kommer kastreras).
Just det! En redigering till- anledningen till att vi vill veta könet är att vi lovat vår autistiske son att han ska få behålla en hona o vill gärna kunna berätta tidigt vilken som är till honom.

• Redigerat 2023-11-25 11:00 av Hhhhhh
OberonsMatte
0

Nu är de ju fortfarande pyttesmå, men jag lutar åt att alla är av samma kön och att det är tre killar. På bilderna ser de ut att ha samma avstånd mellan anus och könsöppning och könsöppningen ser relativt rund ut (inte som en springa).

Sajtvärd Katter iFokus

Hhhhhh
0

Stort tack för svar! Även om det var lite typiskt att de lutar åt pojkar. Anledningen att vi ville spara en hona till sonen är att vår kastrerade hankatt som är både inne och ute är väääldigt tuff mot andra hanar. Han är just nu helt separerad från honan och ungarna på obestämd tid så han inte hör dem illa…