Katterna.på Koh Lanta
Jag är ju nere i Thailand närmre bestämt på Koh Lanta.
Här finns många vackra katter
En del helt tams och en del helt vilda och allt där emellan.
Den här lilla fröken träffade vi på igår kväll
Kommer att fylla på tråden vartefter.
Stolt ägare till tre La permer
- Redigerat 2023-11-17 03:33 av MonicaLagerquist

Klart man stannar om det bjuds på tonfisk. 😺
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Den här lilla katten har lärt sig när vi äter lunch
När vi bryter locket på dagens fiskkonserv kommer den som ett skott.
Vi har kommit på ett nytt användningsområde för husets askkop.
Den får katten maten serverad ur,
Idag var det makrill.
När maten är slut sätter sig kisen i skuggan och tvättar sig.

Igår kom inte katten och åt. Men idag när vi öppnade tonfiskburken kom katten farande. Vi serverade tonfisk i askfatet. Den slickade i sig allt
#6: Den kanske har andra matställen också. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Antagligen

#10 Så trist att se små kattungar på gatan. Den värsta delen med att resa är att se alla djur som far illa tycker jag. Tyvärr finns ju sällan välorganiserade djurrättsorganisationer med tillräcklig kapacitet för TNR och veterinärvård. Det är ju så lite man själv har möjlighet att göra när man bara är på plats en kort tid. Jag hade ett tag för vana att alltid ha lite kattmat i väskan/jackfickan så att jag kunde bjuda på ett skrovmål när jag stötte på små stackare. Ett annat tips (om man har möjlighet förstås) är att hitta någon lokal organisation som man kan skänka lite tid eller pengar till.

De här kattungarna och katterna bor på hotellområdet långt från biltrafik Det finns gott om utrymme för att gömma sig
De får mat av gäster och personal. Några av katterna är tams några går att komma nära och andra smiter undan när man kommer för nära.
Det finns en organisation här på ön som kastrerar katter.
#12 Så bra, då hoppas vi att dessa blir kastrerade när det är dags så de slipper få egna små kattungar en dag. ❤️

Trevligt med nya gäster nästan varje dag. 😻

Jo men visst.

I morse när jag kom ut på verandan låg det tre kattungar ovanpå badlakanet som låg ihopvikt på en stol