Byta foder, men känslig mage
Hej,
Jag har två huskatter som just nu äter Royal Canin Ragdoll eftersom att det verkar vara det enda fodret jag har testat som ej gör dom dåliga i magen. Allt annat foder förstör pälsen och ger dom sprutdiarre.. Men dom är även kastrerade innekatter som börjar få lite extra hull, så det bästa hade ju varit ett foder för just kastrerade katter.
Är det någon annan som har en katt med känslig mage men som ändå tål något foder för kastrerad innekatt? Har inte lust att köpa alla möjliga olika sorter och sätta in i onödan.
Sätter du in fodret mycket långsamt? Hur gör du när du byter? Man ska blanda i väldigt lite av det nya i det gamla och sen öka gradvis. Ett för snabbt byte kan ge diarre.
Men om du har provat ett väldigt långsamt byte och det ändå blir diarre så tål väl katten inte just det fodret.
Jag har en katt med känslig mage. Han klarar spannmålsfritt torrfoder, men inte torrfoder med spannmål i.
Till vår ene katt med superkänslig mage fungerar *Royal Canin Veterinary Feline Gastro Intestinal torrfoder *väldigt bra.