Katter iFokus

Katter

Läst 135 ggr
Huskatt1
0

lämna kattungar.

Jag har två kattungar som vi matar 3 gånger om dagen, min fundering är hur ni gör när ni åker bort några timmar? vi ska åka bort tills inatt och tänkte lämna mat framme men vet att dom kommer äta upp allt direkt? känner ingen i den staden vi flyttat till så ingen kan se efter dom medans, Den ena katten kommer garanterat äta upp den andras mat också.

• Redigerat 2023-08-18 13:55 av Huskatt1
[skyggis_tryggis]
0

#0: Hur gamla är de?

Huskatt1
0

#2: födda 1/5 och 7/5 i år.

Uppkatten
3

Om ni serverar torrfoder så finns det olika sorters foderautomater med timer på. Kanske inte hinner inhandlas denna gång, men det är något jag har god erfarenhet av, om jag t.ex. riskerar att komma hem lite senare på em/kv än normalt.

Men då gäller det förstås att ha bra batterier i varje gång.

Men är det kattungar så skulle jag kanske ändå höra med någon granne om de kan hjälpa till. Finns ofta någon med katt som gärna hjälper till.

Ibland får man helt enkelt välja att stanna hemma. Har man bebisar så har man, brukar jag tänka.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[skyggis_tryggis]
0

#3: Jag skulle vänta med att lämna dem ensamma över natten tills de är äldre.

Problemet att den ena äter upp all mat kanske kan lösas med hjälp av foderautomater som öppnas av respektive katts chip. Det kan ta tid att vänja dem vid det, så det är ingen snabb lösning.

Huskatt1
1

#4: tack för tips ska kika på det! ja precis, vi kommer åka efter deras 'lunch' så att vi bara lägger fram för 1 måltid och inte 2.

Vi kommer ej lämna de över natten, ska åka till närliggande stad och vara borta mellan typ 16-00.

Huskatt1
0

#1: Vilket bra tips!! ska absolut använda mig av de i framtiden :D

Fridaaaa
2

#6 Är ni bara borta då är det ingen fara, ge dem vid 16 när ni åker och vid 00 när ni kommer hem :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[skyggis_tryggis]
0

#6: Ok, så bra att det inte gällde hela natten