Ny kattunge.
Min dagliga rutin är att jag borstar honom, borstar tänderna, leker med honom och går ut och går med honom minst 1 timme. Ibland vill han bara ligga ned i gräset istället vilket jag tillåter. Regnar det så brukar han sitta i sin kattbur som är under skydd. Samt att han får två aktiveringsleksaker per dag och endast slickmatta till hans raw food.
Min fråga är hur vet jag om han verkligen vill ha en till katt i sitt hem? Han är väldigt klängig och mammig pga att han blev flaskmatad. Han är uppväxt med sina föräldrar och hundar. Han kommer extremt bra med hundar speciellt min systers schäfer.
Jag undrar om det är mer värt att köpa en katt eller en hund? Om jag köper en katt nu har jag ändå planer på att köpa en att köpa en schäfer eller golden retriver om några år.
Vill tillägga att köper jag inte en katt eller adopterar en så blir det en hund inom 6-12 månader.
Man brukar säga att två katter ofta har god nytta av varandra. Hur gammal är din katt nu?
Man brukar också säga att har man katt och hund, så har hunden större nytta av det än katten. Vet inte hur sant det är, men kanske något att fundera över.
Viktigt också att du funderar kring om du har plats för, och råd med, alla dessa djur (försäkringar, veterinärvård etc).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2: Min katt är en norsk skogskatt hane som precis fyllt ett år. Jag har också tänkte på om jag har råd vilket jag har. Dessutom har jag både katträd och klätterväggar inomhus åt honom.

#2: "Man brukar också säga att har man katt och hund, så har hunden större nytta av det än katten. Vet inte hur sant det är, men kanske något att fundera över."
Vet inte om det stämmer. Jag har haft hund och katt samtidigt 1 gång. Och i det fallet var det katten som hade mest nytta av hunden.

En katt har väl större utbyte av en annan katt. I passande ålder då. Dom har samma språk och leker på samma sätt. Min erfarenhet är väl att en katt leker och sover med en hund i brist på annat. På samma sätt som den leker med "sin" människa.
Den behöver ju busa med nån.
#5: Det är förmodligen korrekt att två katter har bättre sällskap av varandra.
Min fråga är bara hon som jag ska köpa en katt av vill ha svar idag. Personligen skulle jag kunna tänka mig en till katt. Men frågan är om min katt skulle vilja? Fixar den ekonomiska och utrymmes delen som dem behöver.
Jag har bara sett min katt med hundar exempelvis schäfer, naken hund och en blandras. Blandrasen är en valp som han brukade leka med men pga flytt så går det ej. Medans schäfern jagar han när vi är ute och går. Hon leker tillbaka och sånt. Han sover oftast bredvid hundarna och lägger sig gärna långt ned på golvet vid dem.