Tips på katt nät önskas
Jag och min sambo ska separera så jag och barnen ska flytta till lägenhet och tänker se om katten trivs med att bli innekatt.. Vi vill i alla fall ge honom en chans istället för att omplacera honom direkt. Hos sambon kan han inte bo kvar då han reser mycket i jobbet + att han skulle sakna familjen för mkt. När mina äldre barn är hos sin pappa går han omkring och jamar och söker dom
. Så funkar det inte så tror jag han skulle må bättre av att börja om helt på nytt.
Vi får en balkong så jag tänkte att han skulle få tillgång till den men då måste jag näta in den. Finns det nåt bra nät? Gärna genomskinligt så att vi andra i familjen kan ha glädje av balkongen också..
Gärna tips på enkel uppsättning också.
Svetsnät som man fäster vid träramar brukar vara hållbart och bra. Flera av de sk kattnäten har i alla fall tidigare varit av dålig kvalitet, så sådana vågar jag inte rekommendera. Har själv använt svetsnät i mer än 20 år nu, det har varit problemfritt o jag är lika mycket på balkongen som katterna (nästan).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: ok tack ska kolla på det.

#1: håller med!
Sorry att jag lånar tråden lite, jag funderar också lite på balkongnät.
#1 Är putsnät samma sak? För det verkar främst vara det jag får upp när jag söker på svetsnät.
Typ detta?
https://www.granngarden.se/svetsat-putsnat-galvaniserat-25-m
//Jessie
Jag kan inte lova, men det ser ut att vara samma. Jag köpte mitt för ca 20 år sedan…. Har för mig att man även pratade om murputsnät då.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#5 Tack :)
//Jessie
#1:
Tack så mycket!
Ska kolla på detta . Jag behöver oxå ett nytt nät på min balkong .
HH 🙂