Kosttillskott
Hej!
Har en katt på 14 år som jag avgudar över allt. Jag har haft henne i 3 år och vill såklart att vi ska få så lång tid tillsammans som vi kan! Därför försöker jag ge henne kosttillskott som verkar vara bra och efter veterinärs rekommendation får hon Seniorpulver, probiotika och laxolja från Svenska Djurapoteket. Nu på många amerikanska sidor har jag sett att de ger sina katter 'bone broth' alltså benmärgsbuljong som ju inte bara är bra för vätskeinnehållet utan innehåller mkt kollagen. Dock har jag svårt att hitta en motsvarighet till denna produkt på svenska sidor. Det enda jag egentligen hittat är på kostsidor men då marknadsförs det ju till människor. Så nu till min fråga: är det någon som har tips på en buljong till katter eller andra flytande tillskott som kan passa för att förbättra vätskeintaget? Eller tror ni man kan använda de som går att köpa på hälsokostsidorna? Alternativt tkr ni jag går överstyr? 😆
Kan tilläggas också att min katt har foderallergi och därför tolererar bara mat med få ingredienser som singelprotein etc. Och jag är vegetarian så skulle inte klara av att koka egen benbuljong av märgben tyvärr!
- Redigerat 2023-03-26 17:31 av Gummansmorsa
Purina Hydracare är en buljong specifikt utformad för att öka katters vätskeintag.
#1: tack för tipset 😊