God fortsättning på 2023! ✨
Gott nytt år och god fortsättning på 2023! 🥳🥂🍾✨
Som kattägare kan man alltid känna viss oro inför tolvslaget och hur katterna ska reagera på smällar och fyrverkerier, men hemma hos mig var det jättelugnt i år.
Lotus kan stressa upp sig väldigt mycket i ovanliga situationer, men han satt i fönstret och kollade när det började panga och sedan kom han och la sig i mitt knä i soffan som om allt bara var som vanligt. Milou låg och halvsov (!) på fönsterbrädan till ett annat fönster. Ruben låg på soffarmstödet och när smällandet lugnat sig lite blev han så gosig att han började stånga mig i ryggen och pocka på uppmärksamhet.
Att det blev SÅ lugnt berodde på att det i stort sett inte var några raketer alls precis utanför mitt hus även om det smällde och pangade väldigt mycket och länge en bit därifrån, men inget som direkt lyste in i lägenheten.
Hur reagerade era katter?
Sajtvärd Katter iFokus
Gott nytt år!
Jag ställde mig vid fönstret och tittade när det började smälla. Först var det bara längre bort, så då kom min katt och var nyfiken på vad jag gjorde. Det syntes att hon hörde smällarna men hon verkade tycka det var mer konstigt än läskigt. Men sen började det smälla i närområdet så då smög katten iväg till sovrummet och gömde sig en stund. Hon har ganska lätt för att bli rädd men då brukar hon försvinna i en himla fart, så när hon bara smyger iväg är hon relativt lugn. Hon är en katt som tar det säkra före det osäkra bara :) När det lugnat ner sig utanför så kom hon fram igen och gosade, trots att det fortfarande var fyrverkerier längre bort.
//Jessie
Gott nytt år!
Vi drog ut till sommarstugan för att slippa raketerna då hunden tycker dem är läskiga, och jag fick reda på att årets avfyrningsplats var på fotbollsplanen runt hörnet från vart jag bor 😅 Dessutom var det tillåtet att börja smälla från 16.
Så det läskigaste med nyår för Citra var att det var en för henne främmande hund som firade ihop med oss ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

God fortsättning
Stolt ägare till tre La permer
Detsamma!
Min brydde sig inte, i vanlig ordning.
Tycker att det är så skönt att jag tycks finna mer obehag i smällarna än vad hon gör.
God fortsättning! 🎇
Jag somnade halv elva, så jag vet inte säkert. Det har inte varit något problem tidigare år, så tror inte att de brydde sig i år heller.
Min kisse tittade ut i början men efter ett tag när det verkligen drog igång ordentligt blev han lite rädd och gick in i sovrummet och lade sig i element sängen och somnade.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Sonja var cool ganska länge, tills det började braka loss ordentligt sådär en kvart innan. Hon kändes dock mer uppjagad och energisk än rädd. Agnes var lugn hela eftermiddagen/tidig kväll, men vid elva var det in under soffan med små utflykter ut när det lugnade sig i perioder. Runt tio i 12 lurade jag in dem i badrummet mha torrfoder och stängde dörren för att de värsta smällarna skulle dämpas, släppte ut dem strax efter 12 och då var de lugna. Tror det var ett bra beslut att stänga in dem, det smällde rejält ett tag med uppskjutningar tvärsöver gatan som ekade mellan husen.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️