Kattsand som dammar minimalt
Vet att det inte finns dammfri Kattsand - så det behöver inte tas upp.
Men söker Kattsand som dammar så lite som möjligt.
Brukar köra tigerino lemongrass, men slut hela tiden och nu har de hållet på sedan september att skjuta upp nya leveranser. Jag har testat de flesta andra kattsander tigerino har men antingen dammar de mer eller stinker illa (sanden alltså)
Någon som har tips?
ENBART klumpbildande och absolut inte kristaller.
Gillar inte ÖKOplus, testat det.
Känns hopplöst att hitta, just nu reagerar jag på kattsanden :(
Everclean, klumpe, mjau´s, sjöbogården, kitty, lidlds, monster tex dammar något hemskt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker att Four Friends parfymfria dammar mindre än andra sorter jag har testat.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Har också testat tigerino - och en massa andra sorters Kattsand - men numera använder jag World's Best Cat Litter. Det är den som dammar minst av de jag testat. Den är rätt dyr men den är dryg och varar länge.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2 Ja jag har kollat lite på den men tycker det är väldigt högt pris, så finns det annat väljer jag hellre det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har Four Friends Lavendel och tycker inte den dammar nämnvärt. Nu kanske du redan provat den eller att någon annan har andra uppgifter, då är det ju så. Jag är så otroligt icke-känslig för dammande eller lukt (min hjärna filtrerar ut saker som t:ex lukt då den har annat att stressa över, om det inte luktar FRUKTANSVÄRT), men mig veterligen har jag inte märkt att den skulle damma nåt mycket alls.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3: En säck med 12,7 kg varar i ca tre månader för mig, så det blir ca 130 kronor per månad. Visserligen är det inte fraktfritt förrän vid 499 kronor, men jag brukar passa på att köpa lite torrfoder och kattgodis också. Gör man inte det blir det förstås dyrare när frakten tillkommer.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#0: jag byte till trä pellets och aldrig kollat tillbaka, fick tipset av en gammal gubbe i tåget.
- bättre för naturen eftersom det är tillverkat av såg- och kutterspån.
- inga konstiga kemikalier eller dofter, lyktar som gran efter katten kissat
- så jävla billigt!!! kan köpa 16 kilo för mindre än 50 spänn!
#7: Ja, då lär den nog inte vara mer än en månad hos dig. 🙂
Av de klumpande lervarianterna tycker jag att OdourLock är överlägset bäst. Dammar minimalt och ger bra klumpar.