Katter iFokus

Katter

Läst 134 ggr
Arcade-Foodie
0

Hur ger man sin katt fortiflora?

Hej,

Veterinären rekomenderade att jag ska ge Loke fortiflora pga han är i lös i magen. Jag strö det över maten och Loke matvägrar.

Fridaaaa
1

Konstigt, få katter som ratar det, brukar locka att äta.
Kan du ge kokt kyckling istället?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OberonsMatte
1

Jag har också katter som ratar Fortiflora hur mycket jag än försöker gömma det i maten så jag brukar ge Canicur pro i pastaform istället.

Sajtvärd Katter iFokus

Arcade-Foodie
0

#1: Loke är lite kräsen. Han har aldrig ratat mat men godis är han jättekräsen mot men jag kan pröva ge honom kokt kyckling och se hur han reagerar.

Arcade-Foodie
0

#2: Aha, jag kan pröva att ge det men inte säkert han gillar det. Jag ska pröva att strö lite och på hans favorit godis samt belöna när han äter. Får se om det fungerar att få honom äta. Såsom jag gjorde med hans medicin innan.

Uppkatten
1

Om du ger kokt kyckling så måste du ta bort alla ben noga, då de kan skada kattens mag- tarmkanal.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
0

#5 Koka kycklingfileer är ju det enklaste :) Tror jag många gör.
Men bra att du skrev det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mattetilltvå
0

#0: Man kan ge Prokolin mot lös mage. Det är som en pasta. Bara ta på fingret och ge. Om katten inte tar det så brukar jag bara öppna munnen och trycka upp det i gommen typ. Jag tycker prokolin funkar jättebra mot tillfälligt lös mage. Stoppar upp snabbt. Fortiflora är ju bra också fast mera som förebyggande och när man väl fått stopp på det lösa. Det är iallafall min erfarenhet.

Uppkatten
1

#7 Kokt torsk med fortiflora brukar snabbt få ordning på magarna här hemma.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Mattetilltvå
0

Japp! Superbra! Jag kör också det och det stoppar direkt!

Mattetilltvå
0

#9: oj, förlåt. Vet inte vad jag gjorde men inte meningen att bli så stor text 😬

Mattetilltvå
0

#8: Nu såg jag att du skrivit fortiflora och torsk. Jag var så inne på prokolin. Jag kör alltså prokolin och torsk mot akut diarré. Men det funkar kanske med fortiflora också. Men nu var det ju svårt att få i denna katt fortiflora så då är mitt tips prokolin.

Arcade-Foodie
0

#7: Tack för tipset om prokolin, jag testar det nästa gång. Loke blir kanske dålig i magen efter nästa veterinär besök om 2 veckor. Då kan jag testa annat åt honom som är kräsen.

Veterinären misstänker att de är pågrund av stresd han har fått lös mage.