P-piller till katt
Ni som vill avla på era katter och har både hona & hane hemma, hur gör ni nu när p piller inte längre säljs?
Varför ska man avla? P-pillerna funkade väl inte ens inna och det var tillochmed ett inlägg med en katt som hade tagit "p-piller" och ändå blev dräktig.
- P-piller finns tillgängligt igen.
- Jag använder Suprelorin. Finns även andra alternativ som melatonin (honkatter).

P piller finns
Jag hade aldrig honor och hanar ihop.Delade av huset
Stolt ägare till tre La permer
#3: Okej de finns! Vad gör man om man inte har möjlighet att ha hanen någon annan stans? Förutom att stå ut med gråt och skrik.
#3: tack för tipset! 😊
#4: P-piller för katt är inte tillförlitligt för att undvika dräktighet. Är katterna av samma ras så att det går att stambokföra kullen även om det sker en tjuvparning?
Sajtvärd Katter iFokus
#6: Självklart är båda raskatter med stamtavla av samma ras och jag kan bokföra kullen men eftersom att jag trodde att p piller inte fanns längre så ville jag veta hur man då ska göra om man har både hona och hane hemma.
Hålla de i två delar av lägenheten? Det är den ända lösningen för att man 100% inte kan lita på p-piller.
Fodervärd för den ena kanske skulle vara ett alternativ? Om det inte går att dela av bostaden på ett säkert sätt
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#8:
Du ar säkert rätt, men…
Varför jag avlade och varför jag avlar, därför att jag vill stärka Sveriges nationalkattras Europén, från alla buskavlare och börja åka runt på vägarna igen, gå på utställningar, kurser och träffa härliga kattmänniskor igen.
Men jag hade avelshane och två okastrerade honor, mor och barn, i en stor etta, tillsammans i fem år, innan mamman fick somna in. Sonen och dottern bodde ihop sex år till, innan jag kastrerade honan som 11-åring.
Honorna gick på P-piller.
Alegni's Europé
#10: tusen tack för svar!
#9: oh nej det är inte ett alternativ för oss jag skulle inte klara av att göra mig av med någon av de 😭