Sy kläder till katt
Hej!
Jag hr nyligen fått ta över min mormors gamla symaskin, och jag är väldigt sugen på att sy kläder till min katt. Är det någon som sitter på något mönster, eller som vet var man kan hitta gratis?
Är det en nakenkatt du har?
Sajtvärd Katter iFokus
Jag vet inte riktigt, men kläder för små hundar borde vara ganska lika i sin utformning?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vill du ta på din katt ett plagg i några minuter för att ta en söt bild eller söker du efter funktionella kläder för att katten t:ex är en nakenkatt och behöver dem?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3 Ja det är väl de enda alternativ jag kan tänka mig.
/Maria
#4: Vilket är okej. Jag menar, 99% av katter lär inte få några men av att man vill ha en söt bild och man tar på dem ett plagg i några minuter. Jag satte ett hårband i Nox's päls en gång i ungefär 20 sekunder för att ta en snabb bild och jag skrattar fortfarande över hur det fick honom att se ut. Han bryr sig inte ett jäkla piss.
Däremot om man vill sy kläder de faktiskt ska använda så måste det ju också ha en anledning. Som att de är nakenkatter.
Allt detta påverkar ju vilka tips man får.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3:
Tänkte likadant . är det en naken katt och du vill klä på den . ?? eller ??
HH 🙂
Om man klickar på TS ser man att användaren är medlem på 1 sida, endast Sphynx iFokus. Så det är väl mest troligt att det är just det :)
Du har tyvärr inte fått så mycket tips i tråden TS, men om jag ska ge dig ännu ett tips så är det att köpa en kattröja på nätet och sedan använda den tröjan att utgå ifrån när du syr eget sedan. Då kan du göra justeringar i ditt eget mönster och göra tröjan större/mindre/ändra passformen beroende på hur den andra kattröjan passade!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Det finns mönster att köpa. Sök på symönster katt.
Stolt ägare till tre La permer
#2:
Hundkläder brukar inte passa katter så bra. De är olika skapta över bog och skuldror.
#1:
Jag har en europé… Hennes farfarsfarfarsfarfarsfarfarsmorfar, som var min avelshane… blev en gammal gubbe och trots päls, var han frusen sina sista två år. Han låg gärna under täcket på nätterna och uppskattade, en filt om dagarna, när han inte busade eller låg i en "solkatt" och njöt, och eftersom han ofta följde med mig i bilen till släkt och vänner hade han ett litet hundtäcke svart med leopardfoder, i transportburen och när vi var ute och promenerade i koppel.
Så, så omöjligt att "vanligt" pälsade katter också kan ha kläder emellanåt, är det inte. <3 Det är upp till individen.
- Redigerat 2022-07-20 12:54 av [Ragatans Naturande]
Tack för alla svar. Det är en "nakenkatt" jag har, Sphynx. Eftersom de inte har päls så är det bra att klä på dem både på sommaren (för att skydda mot solen, då de är riktiga soldyrkare), och på vintern då det är kallt inomhus också. De är ganska busiga av sig, så det är lite känt inom Sphynx-kretsar att många blir "lugnare" av att ha pyjamas på sig på natten så att de inte flänger runt så mycket, eller om man ska resa etc. Jag hade helst sytt utifrån en mall, då jag är lite nybörjare vid symaskinen.