Hög kattoalåda del 2
Angående sökandet av en hög kattoalåda har jag tyvärr råkat ut för tråkigheter. Hittade en från ett företag som finns på nätet och även har butik i Sverige. När den kom hem tyckte jag den var lite tunn och lätt men tänkte att det blir bättre när kattsanden kommer i.
När min honkatt skulle testa den gick hon in och hela lådan med henne inuti välte!!!! Tur att jag var hemma!
När jag vände mig tillbaks till företaget fick jag som svar att "jag skulle ha märkt att den var så lätt och att jag skulle kontakta dem redan när den kom".
Mycket har jag varit med om men inte detta. Hur ska man veta att ens nya pryl ska gå sönder innan den gör det???
Vad var det för låda?
Sajtvärd Katter iFokus
Det var en sådan: https://www.eurogroom.se/artikel/kattladehus
#2 Skumt… Kanske är den för rundad i botten.. i kombination med för lite sand i lådan..?
Sajtvärd Katter iFokus
Jag vet inte och har aldrig varit med om detta. Men det som gör mig ledsen är att företaget "Eurogroom AB" inte tar på sig ansvaret och beklagar bara att jag inte är nöjd med varan.
#4 Fast var det något fel på just den lådan eller var det så den var tänkt att vara?
Sajtvärd Katter iFokus
#6 Hur många liter sand hade du i lådan? Lådan är stor och med mycket sand borde den ju väga en del även om själva lådan är lätt.
Kattindivider beter sig inte alltid så som tillverkaren har tänkt sig (och så som många andra katter kanske beter sig). Jag har haft många upplevelser av att saker tillverkade till katter inte är tillverkade för just mina katters egenheter och behov. T.ex. leksaker som går sönder efter 2 minuter (och därmed är direkt farliga).. Tyvärr är säkerhetstänket för kattprodukter nästan obefintligt jämfört med om det hade varit till ett barn.
Sajtvärd Katter iFokus