Mest ”dammfria” kattsanden
Hejsan!
Behöver råd om Kattsand som dammar så lite som möjligt då jag har en katt med astma. Har kört med cats best kattspån ett bra tag nu efter att ha gått på bentonitlera innan men den dammar helt enkelt för mycket. Kristallsand kommer inte på frågan, det skär sönder deras tassar. Min önskan hade varit om han ville gå på peewee som min andra kisse gör utan problem men icke.. han är väldigt kinkig vid förändring men jag vill verkligen att dom ska slippa andas in allt spån..
SoftCat kan jag rekommendera, om det är OK med kattströ.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag använder oparfymerad Intersand Odour Lock. Den uppges vara "99,9% dammfri", vilket jag inte riktigt håller med om, men när jag nån gång använt billigare alternativ är skillnaden markant.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag är astmatiker och dammallergiker, och jag kör denna: https://www.arkenzoo.se/little-bigger-kattsand-woodyloo-10-l?59024
Den upplever jag som 99,9% dammfri, jag har inga problem med den iallafall. Och jag är väldigt känslig.
Annars kan du testa majsströ från Majstor. Den är inte heller så dammig, förutom när du gäller i från säcken. Men den håller inte klumparna lila bra som woodyloo
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
#4 Det verkar dock vara ett träpellets, och många katter sköter inte kattlådan om man använder träpellets.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tack så hjärtligt för alla tips! Hade jag fått bestämma hade det blivit pellets så som peewee för det VET jag är dammfritt. Men den ena katten, han med astma så klart, vägrar kliva på det så det går tyvärr bort.. jag ska kolla in dom ni tipsat om och se vad som kan passa herrarna ☺️
Det blev Majstor och jag är så nöjd så tack för den som tipsade! Den dammar verkligen ingenting och är väldigt mjuk och skön för små tassar så tips om ni har katter med känsliga luftvägar 🙏
#7: varsågod 😊 vad tycker katterna då?
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
#4: Hur ser den ut? Står det är pellets (men ändå klumpar sig?) Försökte hitta bild på den men lyckas inte (försöker hitta något som funkar bra att ha till långhåriga kaniner som inte fastnar massa i pälsen och dras ut lådan hela tiden men ändå gärna klumpar sig så det blir lättstädat).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu