Gillar din katt att bada?
Min gamle katt Moritz gillade att bada. Han var också med mig inne i duschkabinen, när vi hade en sådan🙂
/Maria
Mina katter vill inte bada, men min far hade en katt som tyckte om att bada i handfatet. Om man startade kranen, så satte han gärna rumpan som propp 😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#2 En sådan propp skulle jag vilja ha i handfatet 😉
Vår nuvarande katt Lakritz är livrädd för så mycket så vi har aldrig ens testat.
/Maria
Min katt hatar att bada!😏
Mina nuvarande är väl inte så förtjusta i bad men ok det går under lite morr, fräs bit och protest när det är dags men jag hade en katt för 30 år sedan som inte fick nog och kom springandes jamandes i glädje när jag fyllde badkaret för då skulle han ligga på min mage och gotta ner sig riktigt ordentligt med vattnet ända upp till halsen.
Där låg han och klev inte upp innan vattnet svalnade och jag hann bli ett russin för katten bestämde när det var färdig badat och dags att kliva upp och klev jag upp för tidigt ja då protesterade han och skulle ligga kvar 😅
Det här med katter och vatten är roligt för det heter att katt skyr vatten men tänk så många katter jag haft som älskat att leka med vatten även om dom inte vart så där förtjusta i just badet så verkar vatten vara spännande för katt men får dom en liten droppe på sig då är det jätteobehagligt så vad är det med katter och vatten egentligen 💦 🤣 🙀
Nej, ingen katt härhemma gillar att bada. Vi har varit tvungen att tvätta dom några gånger men det är inte roligt. Honkatten gör inte så mycket men hon låter extremt olycklig. Sen kan hon vara sur i dagar efteråt. Hon går över huvud taget inte in i badrummet frivilligt, förutom om människan i badrummet sitter på toa (hon har väl sett att man är rätt handlingsbegränsad då).
Hankatten är direkt livsfarlig om man försöker hålla i honom i närheten av vatten.
Men när jag var barn hände det ibland att vi hade en plaskpool med vatten ute på gården. En grannkatt kom springandes i full galopp varje gång han hörde att den fylldes med vatten och sen var han i vattnet tills man tvingade ut honom.
//Jessie
Har aldrig testat, men med tanke på att tösen låter mig tvätta av pälsen vid behov med lätt fuktig trasa med en purken uppsyn så tror jag inte ett bad skulle vara poppis här hemma. 😅
- Redigerat 2022-03-17 19:32 av [Moon AppleGrey]
Nej, ingen av mina kissar har gillat att bada. De få gånger jag varit tvungen att duscha rumpan på någon av dem, har det nästan varit så jag varit rädd för mitt eget liv för de ljuden som kom ur dem var inte nådiga + klorna ute för att försöka klättra ur badkaret.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Våran ena katt älskar att bada! Om man själv tänker bada och börjar spola i vatten i badkaret så får man passa karet ,annars ligger han där å flyter när man kommer in. Första gången det hände så blev jag livrädd och trodde han drunknat. Han låg så stilla å guppade i vattnet som var nästan upp till kanten på badkaret. Men han levde och många bad har det blivit efter det. Han njuter och ju varmare desto bättre. 😻
Jag hade en katt som tyckte om att bada, hon gjorde även mig sällskap i badet om jag inte stängde dörren
#0: min katt AVSKYR vatten🤣