Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 540 ggr
eliasl
0

Ta med katterna i jul eller inte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter o funderar på om jag ska ta med katterna upp till mina föräldrar i jul. De har varit där en gång förut. Föräldrarna har en kastrerad hankatt och sist mina katter var med var det mycket fräs och spott. Mina katter fräste till o med åt varandra! Hankatten brydde sig dock inte ett dugg.
Nu är mina katter äldre och speciellt Aska visar stora tecken på könsmognad.
Jag kommer att vara uppe hos föräldrarna lördag till onsdag.
Tror Ni att Aska och Trollis mår bättre av att få vara hemma i sin lägenhet, där svärmor tar hand om dem, eller ska jag ta med dom (som jag verkligen vill) Jag vill verkligen att Aska och Trollis ska må så bra som möjligt.
Sist vi var uppe hos föräldrarna så var vi bara där en natt.
Tacksam för råd vad som är bäst för katterna!

smurfan-13
0

Det hänger så mkt på hur katterna är, hur de uppelever resor, att vara ensamma hemma med nån som tittar till dem osv…

Min Veto skulle avsky att få följa med! Hon hade helt klart hellre stannat hemma och tagit det lugnt. Lilla Virus däremot hade nog klarat resa, omställning etc ganska så bra, menjag är tveksam till att jag skulle ha tagit med honom ändå. Antagligen hade jag gjort min resa kortare, så att katterna slapp vara ensamma så länge

Ledin
0

säger som #2 sedan så brukar dom inte uppleva en annan trist katt vara så rolit heller. Tror inte han är tråkig/trist men dom tycker någ han är lite farlig så är dom ju på hans hemma-plan med hans revir, hans hem mm.