Katter gillar att kunna gräva så "ju mer desto bättre". Då slipper du också att kisset kommer ner i botten av lådan, utan har lättare att hålla rent.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 Räcker tjugo centimeter?
Jag undrar om det är okej att ge whiskas torrfoder med fisksmak som torrfoder? Vi har gett den i 5,5 år,men har hört att den är dålig.
Ja, tjugo centimeter räcker mycket väl om du får plats med så mycket!
Det stämmer att många tycker att torrfoder är dåligt, eftersom det inte innehåller den vätska som en katt behöver få i sig (och katter har dålig törstreflex).
Samt att Whiskas nog har en massa spannmål i sitt torrfoder, vilket många också tycker är dåligt (då katten är en köttätare).
Fisk är det också många som avråder ifrån, eftersom en del katter är allergiska mot fisk, och fisk är inte så bra att ge varje dag.
Men det är svårt att hitta vetenskapligt stöd för att torrfoder är dåligt. Har katten ätit det i 5,5 år så kan det kanske vara svårt att få henne att gilla någon annan sort.
Får hon blötmat också?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Vad äter hon för blötmat då?
Äter hon även rå fisk, menar du?
Dessutom är det väl både kött och köttbiprodukter i det torrfoder hon får?
#7 Latz innehåller både kött- och köttbiprodukter. Ingen rå fisk. Det är bra, för rå fisk bör man undvika att ge sin katt.
#8 Vilken tur. Finns det bättre torrfoder än whiskas?
Gillar din katt fisksmak på foder kan jag rekommendera Appetitt på Granngården 👍🏻
#19 Ska kolla på den då.😄
#2: whiskys har jätte bra med näringsämnen,min äter också det fast med kyckling smak Junior. Ska snart byta till vuxen whiskas..men nu äter hon kattunge foder från Arken zoo för hon diar
Läste att Friskis har för mycket salt i
- Redigerat 2022-03-14 06:55 av [Mjau2020]