Inreda balkong för katt
Det har nu börjat bli lite varmare (åtminstone där jag bor), inte helt fritt från minusgrader men börjar planera hur jag ska inreda min balkong för våren. Skulle vara kul att ha ett klösträd/katträd ute men de flesta har massa tyg som inte blir roligt när det regnar+blåser.
Jag vill kunna ha något permanent så jag inte måste ta in det varje gång det är dåligt väder så har någon några tips på katträd eller liknande man kan ha utomhus?? Alla svar uppskattas
Jag har en (bok-) hylla som jag målat och som står ute året runt på balkongen. Den brukar katterna gilla att ligga och spana ifrån. Brukar ha dynor i den som går att ta in t.ex. vintertid. Hyllan är ordentligt förankrad i själva in-nätnings-konstruktionen.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2022-02-05 12:39 av Uppkatten
#1: Det verkar ju som en väldigt smart idé! Vilken färg är det du använt då?
Oj, det var länge sedan. Men jag valde någon grön färg som var avsedd för utomhusbruk. Sedan roade jag mig med att måla blomslingor på den 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tänk på att näta in balkongen för en säker utevaro!
- Redigerat 2022-02-06 00:53 av Vixxen